گلایه شهروندان از قطع درختان حاشیه مادی نیاصرم+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند که تعدادی از درختان حاشیه مادی نیاصرم در محدوده خیابان عباس‌آباد و آذر قطع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به افزایش آلودگی هوای کلان‌شهرها، ایجاد و گسترش فضای سبز امری ضروری است؛ در کلان‌شهر اصفهان نیز به‌عنوان سومین کلان‌شهر بزرگ کشور با توجه به آلودگی هوا، می‌طلبد که عرصه‌های فضای سبز افزایش یابد.

در سال‌های اخیر به دلیل کاهش منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی، فضای سبز شهری اصفهان با مشکلاتی مواجه شده است، به‌طوری که بعضی از درختان مجاور مادی‌ها که از آب مادی‌ها سیراب می‌شد، اکنون وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که در خیابان عباس‌آباد، مجاور مادی نیاصرم و خیابان آذر، در سه ماه گذشته بالغ بر ۵۰ درخت خشک قطع شده است؛ آنها می‌گویند در خیابان آذر درختان خشک و نیمه‌خشک متعدد وجود دارد و پوست بسیاری از درختان از تنه آنها جدا شده است.

این شهروندان مدعی هستند که حذف درختان حاشیه مادی نیاصرم به دلیل آبیاری نادرست آن اتفاق افتاده است، اما مسئولان مربوطه در شهرداری تاکید دارند به دلیل شیب‌بندی نادرست، آب در اطراف درختان نمی‌ماند و باعث می‌شود درخت بخشکد و مجبور به قطع آن می‌شویم.

تمام درختان حاشیه مادی‌های اصفهان دچار مشکل هستند

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: مشکلات درختان حاشیه مادی‌ها احصا شده است و مربوط به آبیاری درختان نیست، بلکه شیب‌بندی اطراف مادی‌ها نیازمند اصلاح است.

وی با اشاره به مادی‌های نیاصرم و فرشادی به‌عنوان مادی‌های اصلی اصفهان که در گذشته به‌صورت مداوم آب در آن جریان داشته است، ادامه داد: با توجه به شرایط حال حاضر، این مادی‌ها آب ندارد و به دلیل اینکه درختان حاشیه مادی‌ها از آب این انهار تغذیه می‌شد، مشکلاتی به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درختانی که در حاشیه انهار وجود دارند، دچار مشکل شده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌رغم تمام مشکلات موجود همچون کمبود و گاهی نبود آب، تمام تلاش همکاران در این سازمان برای حفظ عرصه‌های فضای سبز نصف‌جهان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از درختان توسط آفات آلوده شده است که باید برای آن راه چاره‌ای در نظر گرفته می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر درختان آلوده شهر در حال جمع‌آوری است که از جمله آنها می‌توان به جمع‌آوری حدود ۱۰۰ اصله درخت در عرصه بیشه روغنی محدوده ناژوان اشاره کرد.

آبیاری ۲ برابری درختان حاشیه مادی‌ها از خردادماه

سعید استادی، رئیس اداره خدمات شهری منطقه یک شهرداری اصفهان نیز با تکذیب قطع حدود ۵۰ در حاشیه مادی نیاصرم در محدوده خیابان‌های عباس‌آباد و آذر، اظهار کرد: موردی از قطعی درخت به‌غیر از یک مورد در عباس‌آباد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: درختان قطع شده مربوط به بازه زمانی دو تا سه سال قبل است که «کف‌بر» نشده بود و با توجه به خطرآفرین بودن، ناچار به قطع آن بودیم.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نیز درختان خشک مربوط به سال‌های گذشته در حاشیه مادی نیاصرم و خیابان آذر وجود دارد که می‌توان آنها را تشخیص داد، گفت: این خیابان و مادی و تعدادی از خیابان‌های دیگر از خردادماه امسال با توجه به شرایط خاص، دو برابر میزان آبیاری تعیین شده توسط سازمان پارک‌ها آبیاری شده است که این مطلب بارها توسط دستگاه نظارتی راستی‌آزمایی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به حرکت جهادی وسیع و تلاش و پیگیری‌های مدیریت سازمان پارک‌ها در قطع درختان خشک و خطرآفرین که چند سال بلاتکلیف بوده‌اند، این اقدامات باعث ایجاد سوءتفاهم شده و گمان شده است این درختان امسال خشک شده‌اند.

استادی تصریح کرد: تمام مباحث نگهداری فضای سبز در سطح منطقه یک با نظارت کارشناسان متخصص سازمان پارک‌ها و فضای سبز است و شهرداری این منطقه جهت حفظ فضای سبز از هیچ‌گونه اعتبار مالی و کارشناسی کوتاهی نکرده است.

وی اضافه کرد: قطع درختان این محدوده به علت وجود آفت در درختان بوده است که جهت جلوگیری از انتشار آن به درختان دیگر با هماهنگی و زیر نظر کارشناسان سازمان پارک‌ها انجام شده است.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 598694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.