شهرداری باید به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همگانی کردن و توسعه ورزش و توجه ویژه به ورزش‌های بومی و محلی، اقدامی مؤثر در راستای سالم‌سازی جامعه در ابعاد مختلف خواهد بود و زمینه‌ساز بهره‌مندی تمام اقشار از خدمات ورزشی شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان و گرامیداشت روز تربیت‌بدنی، اظهار کرد: لازم است معضلات این حوزه در شهر رفع شود، در این دوره باید نگاه ویژه‌تری به حوزه ورزش و تربیت‌بدنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ورزش محلات یک ظرفیت قابل توجه است که نباید تعطیل شود، ادامه داد: درخواست می‌کنم، شهرداری به این مهم توجه داشته باشد و احیای ورزش محلات را به طور جدی دنبال کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همگانی کردن و توسعه ورزش و توجه ویژه به ورزش‌های بومی و محلی، اقدامی مؤثر در راستای سالم‌سازی جامعه در ابعاد مختلف خواهد بود و زمینه‌ساز بهره‌مندی تمام اقشار از خدمات ورزشی شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روحی افراد جامعه باید در اولویت قرار گیرد و تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بر ورزش همگانی به عنوان ناظر بر سلامتی و نشاط آحاد جامعه است، افزود: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه است و باید به این مهم توجه شود.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه شهرداری در زمینه ورزش همگانی تکالیف قانونی دارد، تصریح کرد: درخواست داریم تا سیاست‌های ورزشی مصوب در شورای ششم شهر که چند ماه پیش به شهرداری ابلاغ شده است، اجرایی شود.

بوعلی سینا ظرفیتی بزرگ برای احیای فرهنگ ایرانی-اسلامی است

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه برای احیای فرهنگ ایرانی-اسلامی باید تلاش کرد، اظهار کرد: در این خصوص به ویژه در بعد فرهنگی و در همکاری با کشورهایی همچون تاجیکستان، ازبکستان و حتی افغانستان باید اقدامات اثربخشی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت بوعلی سینا در این راستا باید به طور ویژه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بوعلی سینا از چهره‌های شناخته شده در دنیا است که استفاده از این ظرفیت می‌تواند آورده‌های بسیاری برای کشور و به طور خاص برای همدان داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بحث خواهرخواندگی همدان با بخارا را یکی از اقدامات مؤثر دانست و گفت: همدان مدفن این دانشمند بزرگ و بخارا زادگاه این طبیب حاذق است و بحث خواهرخواندگی این دو شهر اتفاق مبارکی خواهد بود.

کد خبر 613758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.