فراخوانی شهروندان آلمانی به سرمایه‌گذاری در پارک‌های خورشیدی آینده

کمپانی IBC Solar آلمان که راه‌حل‌هایی را برای برق تولید شده از نور خورشید ارائه می‌دهد، مردم سراسر این کشور را به سرمایه‌گذاری برای ایجاد پارک‌های خورشیدی آینده دعوت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مهم‌ترین هدف مدیران کمپانی فتوولتائیک آلمان از دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پارک خورشیدی نه‌تنها تشویق آن‌ها به پذیرش پروژه‌های خورشیدی است، بلکه مدیران این کمپانی در نظر دارند مردم را به حضور فعال برای سبز سازی شهرها از طریق تشویق آن‌ها به تغییر رویکرد خود نسبت به مصرف انرژی شهری سوق دهند. برای این منظور، یک بستر دیجیتالی راه‌اندازی شده است که در آن، شهروندان علاقه‌مند می‌توانند از نحوه و فرآیند پروژه‌های در حال اجرا باخبر شوند تا در صورت موافقت، به سرمایه‌گذاری در آن‌ها بپردازند.

فراخوانی شهروندان آلمانی به سرمایه‌گذاری در پارک‌های خورشیدی آینده

گذار انرژی

شهروندانی آلمان قادر خواهند بود حتی با کمترین سرمایه‌گذاری در پیاده‌سازی پروژه‌های پارک‌های خورشیدی سهیم شوند که این قابلیت، امکان مشارکت افراد بیشتری را در گسترش گذار انرژی در سراسر کشور فراهم خواهد آورد. در واقع، مدیران کمپانی IBC Solar در نظر دارند مالکیت گذار انرژی را از همان ابتدا در اختیار مردم قرار دهند تا آن‌ها را به تولید انرژی پاک علاقمند کنند و به سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌ها سوق دهند. در این فرآیند، شهروندان آلمانی در صورت برخورداری از پشت‌بام‌های مناسب می‌توانند به نصب پنل‌های خورشیدی در آن‌ها بپردازند و در غیر این صورت در ایجاد پارک‌های خورشیدی عمومی سرمایه‌گذاری کنند.

اولین پارک خورشیدی آلمان که Schnaid نام خواهد داشت، در هالرندورف در فورشایم کشور احداث خواهد شد که برنامه‌ریزان از آغاز پیاده‌سازی این پروژه از تابستان ۲۰۲۳ خبر داده‌اند. در این پارک، انرژی پاک با ظرفیت نقاط اوج ۶.۵ مگاواتی به میزان هفت هزار مگاوات‌ساعت تولید خواهد شد که این مقدار، ذخیره ۴۳۰۰ تن دی اکسید کربن در سال را در پی خواهد داشت و به تولید الکتریسیته مورد نیاز برای دو هزار خانواده سه نفری در سال منجر خواهد شد.

پس از احداث این پارک، دو پروژه مشابه با مشارکت مردم در باد اشتافل‌اشتاین در ایالت بایرن پیاده خواهد شد و سپس سایر نقاط کشور میزبان پارک‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری شهروندان خواهد بود.

کد خبر 613738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.