تلاش ناکام فتنه‌گران برای تعطیلی دانشگاه‌ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براینکه اساتید و دانشجویان متعهد همواره به نظام متعهد هستند، گفت: این افراد به طور قطع با این فتنه‌ها خسته نمی‌شوند و عرصه را خالی نمی‌کنند و حتی اگر دشمنان مدتی محیط علمی ما را متشنج کنند، نخواهند توانست پیشرفت‌های علمی را متوقف کنند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرمایشات رهبر درباره نقش دانشگاه در مقابله با سلطه استکبار اظهار کرد: دانشگاه به عنوان محیط علمی و تولید علم به‌شمار می‌آید و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این نکته اشاره کردند که کسی که صاحب علم و پیشرفت علم باشد، مسلط خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش کشورها برای پیشرفت در زمینه‌های علم و تکنولوژی افزود: هر کشوری که توانسته است جایگاه علمی و تکنولوژی خود را بهبود ببخشد، همه ابزارهای خود را به‌روزرسانی کرده و در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، پیشرفت‌های زیرساختی، عمرانی و هوافضا نیز دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی توجه به مسئله علم و اهمیت آن‌را ضروری دانست و گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های علمی به دست آوردیم به ویژه در عرصه‌های مختلف، علوم کاربردی موجب افزایش اقتدار منطقه‌ای و صادرات تجهیزاتی مانند پهپاد از کشور بوده است.

وی ایجاد قدرت بازدارندگی را یکی دیگر از دستاوردهای پیشرفت علمی کشور دانست و یادآور شد: همه این دستاوردها در سایه پیشرفت بر مبنای علم به دست آمد و بدون علم این پیشرفت‌ها مسیر درستی پیدا نمی‌کرد.

فلاحی این حرکت را در ادامه تلاش‌های دوران دفاع مقدس برای خودکفایی دانست و ادامه داد: با تمام سختی‌ها و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب که فرمودند، توانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم و در عرصه‌های گوناگون بتوانیم حرفی را برای گفتن در منطقه و جهان داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی تحرکات فتنه در دانشگاه‌ها برای به تعطیلی کشاندن کلاس‌های درس گفت: دشمن نمی‌تواند پیشرفت‌های علمی ما را متوقف کند زیرا این پیشرفت‌ها مرهون تلاش‌های دانشمندان، دانشجویان و علمای متعهد نظام و انقلاب اسلامی بوده است، افرادی که متعهد نبودند به تعبیر رهبر خیانت کردند و از کشور رفتند و پیشرفت‌های علمی خود را در اختیار ما نگذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید و دانشجویان متعهد همواره به نظام متعهد هستند، خاطرنشان کرد: چنین افرادی با فتنه‌ها خسته نمی‌شوند و عرصه را خالی نمی‌کنند و حتی اگر دشمنان مدتی محیط علمی ما را متشنج کنند، نخواهند توانست پیشرفت‌های علمی را متوقف کنند.

کد خبر 613696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.