علت سختی ورزش‌کردن پس از بهبودی از کرونا چیست؟

محققان معتقدند که پس از ابتلا به کووید-۱۹ ازسرگیری ورزش منظم ممکن است سخت‌تر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی توانایی ورزش کردن افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۸ مطالعه منتشر شده که عملکرد ورزشی بیش از ۲۰۰۰ نفر را که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند، بررسی کردند، در نهایت عملکرد ۳۵۹ شرکت‌کننده را که از بیماری بهبود یافته بودند با ۴۶۴ شرکت‌کننده که علائم طولانی‌مدت کووید داشتند، مقایسه کردند.

بعد از گذشت بیش از سه ماه از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، توانایی آن‌ها برای ورزش مانند چیزی بود که از فردی ۱۰ سال مسن‌تر انتظار می‌رفت. درحالی که این موضوع نشانه اثبات شده کووید طولانی‌مدت نیست، اما به‌نظر می‌رسد از دست دادن توانایی ورزش کردن برای برخی افراد پیامد این بیماری باشد. محققان اعلام کردند که کاهش توانایی ورزش کردن برای افراد مبتلا به کووید طولانی مدت حداقل سه ماه پس از ابتلاء به ویروس ادامه پیدا می‌کند.

به گفته محققان بعضی از فعالیت‌ها ممکن است برای افرادی که به کرونای طولانی‌مدت مبتلا باشند، خیلی دشوار باشد. البته همه افراد مبتلا به کووید طولانی توانایی کمتری برای ورزش ندارند، بعضی افراد ممکن است به شدت توانایی‌شان کاهش یافته باشد، اما دیگران ممکن است کاهشی نداشته باشند. کووید می‌تواند باعث بروز تغییراتی در متابولیسم، نحوه تبادل اکسیژن و رساندن آن به بافت‌ها و تأثیراتی بر سیستم عصبی شود، که ممکن است باعث بروز چنین تأثیراتی شود.

کد خبر 613675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.