مشکل آب‌گرفتگی در ۵۶ نقطه بحرانی اهواز برطرف شده است

 شهردار اهواز گفت: مشکل آب‌گرفتگی ۵۶ نقطه بحرانی اهواز شناسایی و در اقدامی ضربتی با همکاری اداره آبفا خوزستان برطرف شده است.

به گزارش ایمنا، رضا امینی امروز_ جمعه بیست‌ونهم مهرماه_ در آئین رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات شهرداری اهواز در پایگاه هدایت آب‌های سطحی این شهر اظهار کرد: امسال نیز این تجهیزات برای برطرف کردن مسائل مربوط به آب‌گرفتگی احتمالی خریداری شده که در روزهای آینده بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی گفت: در نخستین‌ماه پاییز ۱۴۰۱ این تجهیزات را به مردم اهواز هدیه می‌دهیم و امیدواریم که دیگر شاهد آب‌گرفتگی در معابر سطح این شهر نباشیم.

امینی افزود: یکی از مشکلاتی که سال‌های گذشته هنگام بارندگی برای مردم اهواز ایجاد می‌شد ماندن آب‌های سطحی تا ساعات زیادی در سطح شهر بود که این غیر قابل قبول و مانع از زندگی عادی مردم می‌شد.

وی گفت: امیدواریم که با اقدامات به موقع و همکاری شهرداری اهواز و آبفا با هدایت شورای اسلامی شهر که همواره همراه ما بوده بتوانیم پاییز و زمستان خوبی را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: این آئین و این مانور در جهت ارزیابی عملکرد آمادگی کارکنان شهرداری در رفع آب‌های سطحی است.

شهردار اهواز با بیان اینکه ۵۰ پمپ دیگر خریداری خواهد شد، گفت: برخی تجهیزات خریداری شده پس از مراسم امروز، برای استفاده در اختیار مناطق شهرداری قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آئین گفت: شهر اهواز با کم و کاستی‌هایی روبه‌رو است، اما با وحدت و کارهای جهادی می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

سیاوش محمودی افزود: ما با کارهای جهادی باید وظایف خود را با جدیت و مسؤولیت بیشتر انجام بدهیم و البته باید کارها شتاب گیرد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز بود که وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: از آبفا بابت پروژه‌ها و ترمیم‌هایی که انجام نداده گله مند هستیم. اگر همکاری شهرداری اهواز نبود این کارها صورت نمی‌گرفت.

محمودی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به کارهای صورت گرفته و هزینه‌های انجام شده فصل بارندگی امسال، تعداد مناطق دارای آب گرفتگی اهواز به تعداد انگشتان دست برسد و دیگر پذیرفتنی نیست که آب‌های سطحی در نقطه‌ای بیش از ۱۲ ساعت بماند.

منبع: ایرنا

کد خبر 613646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.