پدیده جوان بارسلونا برنده جایزه نشریه ایتالیایی شد!

گاوی ستاره 18 ساله بارسلونا برنده جایزه نشریه ایتالیایی شد و در تورین آن را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گاوی، هافبک بارسلونا برنده جایزه پسر طلایی شد. این جایزه توسط رسانه ایتالیایی Tuttosport اهدا شده است.

هافبک بارسلونا امروز_ جمعه بیست‌ونهم مهرماه_ در هتل ویلا ایگیا در پالرموی ایتالیا به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان معرفی شد و برنده جایزه پسر طلایی ۲۰۲۲ شد. این جایزه در تاریخ ۷ نوامبر در تورین به او اهدا خواهد شد. گاوی رقبای مانند جود بلینگهام از بوروسیا دورتموند، جمال موسیالا از بایرن و ادواردو کاماوینگا از رئال مادرید را شکست داد و دومین جایزه فردی خود را ظرف یک هفته پس از کسب جام کوپا در مراسم اهدای توپ طلا، به دست آورد. پدری، هم تیمی او در بارسلونا، سال گذشته این جایزه را به دست آورد و از برندگان قبلی نیز کیلیان امباپه و ماتیاس دی لیخت بودند.

گاوی علیرغم اینکه فقط ۱۸ سال سن دارد در رختکن بارسلونا نقش مهمی دارد. او تاکنون بیش از ۶۰ بازی برای باشگاه کاتالانی انجام داده است و در پیروزی سه بر صفر اخیر بارسلونا مقابل ویارئال در لالیگا، به میدان رفته است. او با امضای قرارداد هنگفت، بخاطر عملکردش پاداش دریافت کرده است که باعث می‌شود تا سال ۲۰۲۶ در نیوکمپ بماند و بند آزادسازی ۱ میلیارد یورویی داشته باشد.

گاوی پس از لئو مسی (۲۰۰۵) و پدری (۲۰۲۱) سومین بازیکن بارسلونا شد که موفق به کسب این افتخار شد. او همچنین به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا گلزنی کرده است، او در سپتامبر ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌ها مقابل اوکراین با ۱۷ سال و ۳۰۴ روز سن، گلزنی کرد.

این نوجوان امیدوار است که پس از نمایش چشمگیر مقابل ویارئال، جایگاه اصلی خود را در ترکیب آبی و اناری‌ها حفظ کند.

کد خبر 613643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.