اعلام آمادگی اندونزی برای میزبانی نشست بین پوتین و بایدن

سفیر اندونزی در روسیه گفت، جاکارتا آماده ساماندهی نشستی بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی است.

به گزارش ایمنا، خوزه آنتونیو موراتو اظهار کرد: دولت جاکارتا از انجام این کار برای سازماندهی نشست بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا بسیار خوشحال خواهد شد و پیشتر نیز این کار را انجام داده است.

این دیپلمات اندونزیایی در ادامه صحبت‌هایش افزود: در جریان درگیری کامبوج، اندونزی میزبان نشست‌های غیررسمی جاکارتا برای رهبران ویتنام و کامبوج بود که در آن زمان اختلاف داشتند. این دیدارها باعث شد تا اوضاع پیشرفت کند. ما قول نمی‌دهیم که این موضوع فوراً مشکلی را حل کند، اما صحبت کردن با یکدیگر می‌تواند به پیشرفت گفت‌وگوها کمک کند.

وی همچنین ادامه داد، دعوت برای شرکت در این نشست که در بالی برگزار می‌شود به پوتین ارائه شده است، اما تصمیم درباره اینکه او به این نشست بیاید یا خیر برعهده مسکو است.

وی همچنین گفت: جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی شخصاً به مسکو آمده است تا از روسیه برای شرکت در اجلاس دعوت کند. روسیه به عنوان یکی از اعضای گروه ۲۰ برای سایر کشورهای عضو به همان اندازه مهم است. علاوه بر این، اندونزی حق لغو دعوت را ندارد. ما فقط این حق را داریم که از شرکت کنندگان بیشتری به عنوان کشور میزبان دعوت کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 613573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.