آیا اطلاعات بیومتریک کاربران توسط گوگل استخراج می‌شود؟

ایالت تگزاس آمریکا مدعی شده که گوگل بدون رضایت کاربران و به شیوه‌ای غیرقانونی داده‌های بیومتریک کاربران را جمع‌آوری می‌کند و به همین دلیل از غول صنعت جست‌وجو شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت بازسازی Silent Hill 2 برای PC، انتشار رندرهای گوشی iPhone SE، زمان انتشار آپدیت بزرگ گوگل کروم برای تبلت‌های اندرویدی، معرفی سری ردمی نوت ۱۲ در طی ماه جاری، زمان عرضه کنترلر دوال سنس اج، معرفی تلویزیون ۷۰ اینچی شیائومی و پاسخ به این سوال که «آیا اطلاعات بیومتریک توسط گوگل استخراج می‌شود؟» جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

ساخت بازسازی Silent Hill 2 برای PC

شرکت کونامی به تازگی اعلام کرده که بازسازی Silent Hill 2 در حال انجام است و این بازی برای پلی‌استیشن پنج و PC عرضه می‌شود. نسخه جدید از این بازی توسط تیم Bloober Team توسعه خواهد یافت و در همین راستا چندین نفر از اعضای قبلی که در ساخت بازی مشارکت داشته‌اند نیز به پروژه جدید کمک خواهند کرد.

کونامی همراه با خبر رونمایی از بازسازی Silent Hill 2 تریلر آن را نیز در یوتیوب ارائه کرده است. Bloober Team سال گذشته مشارکت استراتژیک خود با Konami را برای توسعه محتوا آغاز کرد و در همان زمان نیز تصور می‌شد که هدف این همکاری توسعه بازسازی بازی Silent Hill باشد. Silent Hill 2 remake چندین مورد از کانسپت‌های بازی اصلی را به ارث خواهد برد و داستان این نسخه جدید حول محور James Sunderland است که با دریافت نامه‌ای از همسر فوت شده‌اش به شهری مرموز سفر می‌کند.

انتشار رندرهای گوشی 4 iPhone SE

شایعاتی از معرفی نسل بعدی گوشی iPhone SE در سال ۲۰۲۳ میلادی با طراحی جدید به گوش می‌رسد. از این رو مشخصاتی از گوشی iPhone SE 4 منتشر شده و می‌دانیم این گوشی از نمایشگر بزرگ‌تر برخوردار خواهد بود. گوشی iPhone SE 4 به احتمال زیاد در سال آینده میلادی به بازار عرضه شود و به نماینده اپل در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل می‌گردد. نسل سوم این گوشی بدون تغییرات اساسی در طراحی عرضه شد و حال به نظر می‌رسد iPhone SE 4 با طراحی متفاوت و نزدیک به iPhone XR، سرنوشت متفاوتی را در پیش داشته باشد.

از جمله این تغییرات باید به افزایش ابعاد نمایشگر گوشی iPhone SE 4 از ۴.۷ به ۶.۱ اینچ اشاره کرد. اخیراً رندرهایی از این گوشی منتشر شده که شایعات موجود پیرامون این تغییرات را تأیید می‌کند. رندرهای گوشی iPhone SE 4 توسط Jon Prosser افشا شده‌اند که البته احتمال دارد با طراحی واقعی دستگاه کمی متفاوت باشند.

زمان انتشار آپدیت بزرگ گوگل کروم برای تبلت‌های اندرویدی

شرکت گوگل خبر انتشار نسخه بازطراحی شده مرورگر کروم برای تبلت‌های اندرویدی را اعلام کرد. پس از مدت‌ها بی‌توجهی گوگل کروم به دستگاه‌های دارای نمایشگرهای بزرگ بالاخره این شرکت اعلام کرده که مرورگر خود را بازسازی خواهد کرد. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود روی تبلت یا سایر دستگاه‌های مجهز به نمایشگر بزرگ را به شکل سریع‌تری انجام دهند.

آپدیت‌ها می‌توانند شامل اصلاحات طراحی یا عملکردی باشند. گوگل به‌روزرسانی کروم را با بازطراحی این مرورگر آغاز کرده است. نخستین تغییر شامل اضافه شدن الگوی طراحی ساید-بای-ساید هنگام استفاده از کروم در کنار یک اپلیکیشن دیگر است. این مرورگر با قابلیت اسکرول خودکار به عقب ارائه می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند میان زبانه‌های مختلف جابه‌جا شده و در زمان کوچک شدن بیش از اندازه زبانه‌ها، دکمه‌های بستن زبانه را پنهان کنند. بدین‌ترتیب از صدور فرامین لمسی اشتباه و ناخواسته جلوگیری می‌شود. بعلاوه ویژگی ری‌استور نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سری ردمی نوت ۱۲ در طی ماه جاری معرفی خواهد شد

نسل جدید سری ردمی نوت طبق ادعای این برند چینی با دو فناوری پیشرفته همراه خواهد بود. سری ردمی نوت ۱۲ در طی ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. البته زمان دقیق این سری گوشی هوشمند هنوز مشخص نیست ولی انتظار می‌رود در طی روزهای آتی اطلاعات بیشتری از سری ردمی نوت ۱۲ در دسترس قرار گیرد. سری ردمی نوت ۱۲ با دو فناوری مهم همراه خواهد بود که یکی از آن‌ها برای اولین بار در جهان به کار می‌رود؛ این دو فناوری مهم به احتمال فراوان مربوط به تراشه نوت ۱۲ خواهد بود چرا که قبلاً شایعه شده بود سری ردمی نوت ۱۲ به اولین گوشی‌های هوشمند بازار بدل خواهند شد که با تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ و سرعت شارژ ۲۱۰ واتی روانه بازار می‌شوند.

زمان عرضه کنترلر دوال سنس اج

سونی سرانجام قیمت و زمان عرضه کنترلر دوال سنس اج را اعلام کرد. این کنترلر به‌عنوان نسخه حرفه‌ای کنترلر پلی‌استیشن پنج قرار است رقیب کنترلر ایکس‌باکس الیت سری دو باشد. به گفته این شرکت پیش‌سفارش این کنترلر از از سوم آبان‌ماه (بیست‌وپنجم اکتبر) و عرضه آن از روز ششم بهمن‌ماه (بیست‌وششم ژانویه ۲۰۲۳) آغاز خواهد شد.

معرفی تلویزیون ۷۰ اینچی شیائومی

تلویزیون هوشمند ردمی ۷۰ با صفحه نمایش ۷۰ اینچی 4K با قیمت ۲۱۹۹ ین (۳۰۶ دلار) راه اندازی شد. شیائومی تلویزیون هوشمند جدیدی را با نام تجاری Redmi عرضه کرده است. تلویزیون هوشمند Redmi A70 دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۷۰ اینچی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است. Redmi Smart TV A70 مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای A35 است که توسط ۱.۵ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود در حالی که هشت گیگابایت حافظه فلش روی آن وجود دارد. این دستگاه همچنین دارای Wi-Fi 2.4G و پشتیبانی از مادون قرمز است. دو بلندگوی پرقدرت ۱۰ واتی را در خود جای داده است که کیفیت صدای واضحی را ارائه می‌دهد.

آیا اطلاعات بیومتریک توسط گوگل استخراج می‌شود؟

ایالت تگزاس آمریکا مدعی شده که گوگل بدون رضایت کاربران و به شیوه‌ای غیرقانونی داده‌های بیومتریک کاربران را جمع‌آوری می‌کند و به همین دلیل از غول صنعت جست‌وجو شکایت کرده است. این نخستین باری نیست که ایالت تگزاس پرونده‌هایی با محوریت حریم خصوصی علیه بزرگان صنعت فناوری باز می‌کند.

کن پکستون، دادستان کل ایالت تگزاس، در بیانیه‌ای می‌گوید: گوگل میلیون‌ها شناسه بیومتریک ازجمله صدا نگاشته و جزئیات چهره‌ ساکنان تگزاس را از طریق سرویس‌هایی مثل Google Photos و Google Assistant جمع‌آوری کرده است.

کد خبر 613548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.