یک موزه صاحب نقاشی ارزشمند «ال اس لوری» شد

یک موزه در انگلستان برای خرید تابلو نقاشی «رفتن به مسابقه» اثر «ال اس لوری» ‌ میلیون‌ها پوند پرداخت کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از گاردین، مرکز هنر «ال اس لوری» در «سالفورد»، تابلو نقاشی «رفتن به مسابقه» این نقاش بریتانیایی را خرید تا از مخفی شدن این اثر هنری در مجموعه‌های خصوصی جلوگیری کند.

مرکز هنر «لوری» برای خرید این نقاشی محبوب علاقه‌مندان که در سال ۱۹۵۳ میلادی خلق شده است، ۷.۸ میلیون پوند پرداخت کرده است. پیش از این که این نقاشی در حراجی روز چهارشنبه به مزایده گذاشته شود ارزش تخمینی پنج الی هشت میلیون پوند را برای آن برآورد کرده بودند.

این نقاشی ۲۲ سال در مرکز هنر «لوری» برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده بود تا اینکه در سال ۱۹۹۹ به قیمت ۱.۹ میلیون پوند توسط «انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای» خریداری شد.

«لوری» از سال ۱۹۵۲ میلادی و پس از بازنشسته شدن از شغل اصلی که داشت به فعالیت هنری تمام‌وقت روی آورد. پیش از آن، او فقط شب‌ها و پس از اینکه مادرش به خواب می‌رفت به سراغ نقاشی می‌رفت.

«لارنس استفن لوری» که مجموعه‌دار علاقه‌مند به ساعت و آثار هنری بود اغلب در حراجی‌های منچستر و لندن حاضر می‌شد. او که شخصیت فروتنی داشت و از دریافت افتخاراتی همچون لقب شوالیه امتناع کرد، در سال‌های پایانی عمرش به عنوان یک هنرمند دیده شد. با اینکه حتی یکی از نقاشی‌هایش در نخستین نمایشگاه آثارش در سال ۱۹۲۱ هم به فروش نرسید اما پیش از آنکه عمر او در سن ۸۸ سالگی و در سال ۱۹۷۶ به پایان برسد، آثار او در حراجی‌ها ارائه شدند. در سال ۱۹۷۶ تصویر یکی از آثار او روی تمبرهای انگلیس نقش بست.

کد خبر 613455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.