نارضایتی‌تراشی و شورش نتیجه تلاش چندین ساله مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از عوامل پیروزی‌های نظامی هر کشور را ورود اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی بزرگ به عرصه جنگ سخت دانست و گفت: نتیجه تلاش‌های چندین ساله مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا جاسوسی، نارضایتی تراشی، شورش بر ضد انقلاب و نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور برای حمله به نظام بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا امروز_ پنج‌شنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس، اظهار کرد: علم فناوری و توجه به ظرفیت‌های علمی در موضوع دفاعی و امنیتی و بر قراری امنیت از نقش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در دوران قدیم که جنگ‌ها به واسطه نبرد فیزیکی و تن‌به‌تن بود توانایی، قوای جسمانی و روش‌های مبارزه عامل پیروزی لشکرها و یگان‌ها در این میدان به شمار می‌آمد.

وی با اشاره به تأثیر توسعه و پیشرفت علم بر تجهیزات مورد استفاده نیروهای مسلح، افزود: امروزه همه یگان‌های سراسر دنیا تجهیزات و امکانات خود را به کار می‌گیرند تا متحمل کمترین تلفات از سوی دشمن شوند و بتوانند اراده خود را به دشمن تحمیل کنند حتی در مواردی به این جمع‌بندی رسیدند که برای جلوگیری از تلفات و خسارت‌های زیاد از امکانات پیشرفته‌ای استفاده کنند تا با نبرد بدون خونریزی اراده، فکر و نظر کشور غالب و سلطه‌گر را بر کشورهای دیگر حاکم کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نقش علم و فناوری در دوران دفاع مقدس را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا هر ساله دانشمندان، نخبگان و افراد فرهیخته مؤسسات عالی را به مراکز فناوری وابسته به نیروهای مسلح جذب می‌کنند تا با استفاده از ظرفیت توسعه و تجهیزات مراکز، توانمندی‌های خود را در نمایشگاه‌ها و مسابقات گوناگون به نمایش بگذارند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های زرمی در دنیا را نشان دهنده اهمیت و جایگاه علم، فناوری و اطلاعات در به‌روزرسانی توانمندسازی، زبدگی و آمادگی نیروهای مسلح دنیا خواند و ادامه داد: کشور ما نیز از ظرفیت و قابلیت‌هایی برخوردار است اما به دلیل درگیری با استکبار جهانی، تمایلی به حضور در این نمایشگاه‌های توانمندی‌های نظامی ندارد با این وجود شاهد پیشرفت‌های صنایع مختلف جنگی از جمله صنعت هوایی در ابعاد هواپیماهای جنگی، سوخت‌رسان، ترابری، تجهیزات توپخانه‌ای، مخابراتی، بصری، و زرهی در نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم.

تجاری‌سازی علم با هدف قطع وابستگی

سرتیپ فدا برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های نظامی را ظرفیتی برای فروش، ارزآوری و توسعه تولیدات کشورهای تولیدکننده سلاح دانست و گفت: کشورهایی که ظرفیت چندانی در این صنعت ندارند به واردکننده سلاح از کشورهای پیشرفته تبدیل می‌شوند، تاکید رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به جایگاه برترین کشور منطقه در حوزه رشد، توسعه و تجاری‌سازی علم به دلیل قطع وابستگی به کشورها بیگانه و پیشرفته است.

وی خودکفایی ایران در شرایط مختلف را ضروری عنوان کرد و افزود: در دوران کرونا ظرفیت دفاعی و مقابله‌ای قابل توجهی در کشور شکل گرفت زیرا ایران یکی از نخستین کشورهایی بود که گرفتار ویروس کرونا بود اما دشمنان به واسطه نیاز و حجم بیماران مبتلا به کرونا دست به تحریم ما زدند و حتی از فروش ماسک به کشور خودداری کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان فرهنگ دفاع مقدس و الگوگیری از شهدا و آرمان‌های آنها را مانع از حاکم شدن فضای ناامیدی در کشور دانست و یادآور شد: در این دوران همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی را برای مقابله با کرونا به کار گرفتیم و با تولید ماسک و تجهیزات بر این بیماری غلبه کردیم و امروز پنج نوع واکسن در داخل کشور تولید می‌شود که امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به واردات بخش اعظم تجهیزات نظامی از خارج کشور تا پیش از پیروزی انقلاب گفت: به دلیل شرایط پس از انقلاب و قطع همکاری ایران با استکبار جهانی، خرید و واردات تجهیزات نظامی به کشور ممنوع شد با این حال خرابی دستگاه‌ها، امکانات، فشار تحریم‌ها و نیاز کشور شرایطی را رقم زد که متخصصان ارتش، نیروی هوایی، زمینی و دریایی با استفاده از امکانات در اختیار، تلاش بخشی از صنایع بزرگ داخلی و متخصصان آنها توانستند گام‌های مؤثری برای رفع نیاز کشور بردارند.

سرتیپ فدا خاطرنشان کرد: در برهه‌هایی از جنگ نیازمند واردات تجهیزات نظامی بودیم اما با خطرپذیری و اتکا به قدرت انتخاب، مسیر درست را در پیش گرفتیم و در مناطق مختلف داخل کشور تولید و فراهم کردن انبوه مهمات آغاز شد، در این زمینه دچار تلفات و آسیب‌هایی به تجهیزات، نیروهای انسانی، وسایل و حتی مکان شدیم ولی ناامید نشدیم.

از واردکننده سیم خاردار به فرستادن ماهواره به مدار

وی کشوری که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب نیازمند واردات سیم خاردار بود را امروز در شرایطی دانست که ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد و گفت: نیروهای مسلح ما هواپیماهای بدون سرنشین و پرنده‌های پیشرفته آمریکا را کنترل می‌کنند، توان موشکی کشور با تکیه بر همین نیروهای جوان و سخت‌کوش به ظرفیتی رسیده که دشمنان امکان تهدید و حمله به کشور را ندارند حتی پهبادهای تولید داخل از قابلیت صادرات و نقش آفرینی در جنگ‌ها برخوردار است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اهمیت ویژه توجه به ظرفیت‌های علمی در نیروهای مسلح افزود: از ابتدای ورود به نیروها مسلح، سلسله‌های آموزشی برای اعضای پیش بینی شده است که شامل دوره اولیه، مقدماتی، عالی، دوره‌های تخصصی، پیشرفته و حتی پدافند ملی برای نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است تا بتوانند در سطح راهبردی و استراتژیک نقش آفرینی کنند.

وی مهندسی معکوس و استفاده از تجهیزات به غنیمت گرفته شده را یکی دیگر از دستاوردهای نیروهای مسلح در زمینه افزایش توان دفاعی کشور اعلام کرد و گفت: این حرکت در دوران دفاع مقدس آغاز شد و اکنون ظرفیتی را فراهم کرده که می‌توانیم از توانمندی‌های دانشمندان، افسران و نیروهای نخبه استفاده کنیم.

خودکفایی نیروهای مسلح در حد اعلی

سرتیپ فدا با تاکید بر این که امروز خودکفایی و توانمندی نیروهای مسلح به نسبت بقیه سازمان‌ها به حد اعلی رسیده است، اظهار کرد: این شرایط نشان‌دهنده اهمیت ویژه امنیت و دفاع از حدود و صغور و مرزهای میهن اسلامی در دیدگاه مسئولان و مدیران درجه یک کشور است که به واسطه تأمین بودجه و فراهم کردن شرایط در دولت‌های گذشته توانستیم به این دستاوردها دست یابیم.

وی با اشاره به نیاز امروز نیروهای مسلح برای مشارکت مراکز آموزش عالی، دانشمندان و نخبگان در تولید تجهیزات خاطرنشان کرد: این همکاری توانمندی نیروهای مسلح در قطع خودکفایی را به همراه خواهد داشت، اکنون تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های مختلف موشکی با قراردادهای برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون تولید می‌شود، تولیدات مربوط به هوافضا، صنعت هوایی، زرهی و توپخانه نیز برون سپاری شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه به‌روزرسانی استفاده از تجهیزات، تعمیر و نگه داری و فراهم کردن شرایط لازم برای نیروها در این امر خبر داد و تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها باید از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده شود، بنابراین تعمیرات، بازسازی و بازگشت تأسیسات به مدار با جدیت دنبال می‌شود.

دستاوردهای حیرت‌آور دفاع مقدس در ساخت ماسک تا پل

وی با اشاره به دستاوردهای قابل توجه دوران دفاع مقدس در زمینه تولید و تأمین تأسیسات نظامی و دفاعی گفت: با شروع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی، خط تولید ماسک برای جلوگیری از تلفات رزمندگان راه‌اندازی شد و با تلاش‌هایی که برای تأمین مواد اولیه، تهیه قالب و همسان‌سازی چهره افراد با ماسک انجام شد امروز کشور جزو صادرکنندگان ماسک در دنیا به شمار می‌آید.

سرتیپ فدا ساخت پل بعثت را یکی از دستاوردهای حیرت‌انگیز دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر معرفی کرد و ادامه داد: در شرایط مختلف به واسطه تحریم‌ها نیاز به استفاده از شبکه شنود احساس شد که با استفاده از ظرفیت دانشگاه صنعتی اصفهان توانستیم به شیوه رمزگشایی بی‌سیم‌های عراق فائق آئیم همچنین از دیگر اقداماتی که به واسطه تحریم و کمبود تجهیزات داخلی صورت گرفت، ساخت بالن و سیستم‌های بازدارنده هوایی بود که منجر به ایجاد ظرفیت‌های منحرف کننده موشکی در منطقه شد.

وی با اشاره به توسعه، تجهیز و استفاده از فناوری هوایی نوین به شکل جهادی در دوران دفاع مقدس گفت: بخش زیادی از قابلیت و برتری نیروهای مسلح در کنار عوامل مؤثر توان رزمی مانند روحیه، فضای معنوی و آمادگی جسمانی به تجهیزات و امکاناتی وابسته است که بخش اعظم آن به واسطه توجه به علم و دانش و ظرفیت‌های موجود به دست می‌آید و برتری ما را در میادین جنگ به دنبال دارد.

کاربرد تجهیزات پیشرفته نظامی در جنگ‌های بین‌المللی و منطقه‌ای

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان کاربرد تجهیزات به روز در صحنه جنگ اوکراین، ارمنستان و آذربایجان رقم می‌خورد را قابل توجه دانست و ادامه داد: در این نبردها تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به استفاده از نیروهای پیاده را به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است و ابزارهایی مانند سیستم‌های دید در شب، مادون قرمز، توپ‌های لیزری، مهمات هوشمند و پرنده‌های بدون سرنشین نقش مؤثری در نبردها به عهده دارند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده قدرت ایمان، معنویت و پایبندی به ضوابط شرعی در سرنوشت جنگ‌ها گفت: نگاهی به حوادث اخیر نشان می‌دهد که دشمنان دشمنان همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، نخبگان و مراکز تحقیقاتی را پای کار آوردند تا برای مقابله با یکی از مهم‌ترین دشمن خود از میان چین، روسیه، ایران و گروه‌های معترض مانند حزب‌الله، انصارالله، حماس وداعش، یعنی ایران به کار گیرند.

سرتیپ فدا بر اساس اظهارات آمریکا ایران را مهم‌ترین تهدید برای تفکرات این کشور دانست و افزود: هدف آنها برای مهار قدرت انقلاب و کند کردن سرعت پیشرفت آن این بود که با شرایط بازگشت به برجام طبق خواست آمریکا ایران را سرگرم کنند و از این برگ برنده برای دو انتخابات پیش رو در رژیم صهیونیستی و آمریکا استفاده کنند اما هنگامی که برجام محقق نشد برای اینکه شدت فشار و تأثیرگذاری انقلاب را کاهش دهند اغتشاشات در داخل کشور را برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره استفاده از ظرفیت عظیم رسانه‌ای، فضای مجازی، گروهک‌های منافق، عوامل فروخته، سلبریتی‌ها عوامل ساده و دگراندیش و وابسته به غرب همچنین هماهنگی با اصناف، آموزش و پرورش و زندان برای پیشبرد این هدف خاطرنشان کرد: تخریب در زیر ساخت‌ها ترور و سرنگونی هواپیما و انهدام قطارهای مسافربری نیز در چشم‌انداز تهدیدهای دشمنان بود اما بدون همراهی مردم و با کمک خدا و آگاهی رهبر موفق به اجرای اهداف خود نشدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با قدردانی از حضور به موقع نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی برای مدیریت فتنه اخیر ادامه داد: این فتنه که خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های کشور وارد کرد آرام و امنیت را برقرار شد.

وی یکی از عوامل پیروزی‌های نظامی هر کشور را ورود اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی بزرگ با استفاده از علم فناوری به عرصه جنگ سخت دانست و تاکید کرد: در جنگ امنیتی و نرم امروز نیز این مراکز وارد مقابله با جمهوری اسلامی شده‌اند که نتیجه تلاش‌های چندین ساله مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا جاسوسی، نارضایتی تراشی، شورش بر ضد انقلاب و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور برای حمله به نظام بود اما دشمنان قابلیت مردم ایران و در خط نگه داشتن آنها را هرگز درک نخواهد کرد.

کد خبر 613431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.