پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۵ درصدی مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر موسوم به «خان» خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و این منطقه در حال تکمیل است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر موسوم به «خان» در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع در خیابان اباذر که از پرترددترین معابر خوراسگان و در نزدیکی مجموعه عمارت تاریخی خان است، از اواخر پاییز ۱۳۹۷ آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اهداف ساخت مجموعه خورشید شهر، افزود: این مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی، به‌عنوان نخستین پروژه تجاری و پارکینگ عمومی در سطح کلان در این منطقه تعریف شده است که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است و با توجه به سیاست‌های اصولی مدیریت شهری در جهت توسعه منطقه بر مبنای نیازسنجی و امکان‌سنجی پروژه‌های عمرانی و همچنین هویت بخشیدن به بافت تاریخی منطقه ۱۵ همچون مجموعه تاریخی خان در حال احداث است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبقه همکف به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث می‌شود، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری است و حدود ۴۰۰ جای پارک خودرو را تأمین می‌کند.

وی تاکید کرد: مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری منطقه ۱۵ در شش طبقه (چهار طبقه زیر زمین، همکف و طبقه اول) در حال اجرا است که علاوه بر تقویت وضعیت اقتصادی منطقه، باعث کاهش پارک حاشیه‌ای و بار ترافیکی خیابان اباذر می‌شود.

نظری‌پور افزود: مجموعه خان، نخستین پروژه‌ای است که در استان اصفهان با سقف وافل و بدون تیر اجرا می‌شود و به صورت پانچ‌هایی روی ستون‌ها طراحی شده است که از سوی سازمان آتش‌نشانی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی مورد تأیید است.

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه خورشید شهر

کد خبر 613422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.