گزارش ایمنا از سفر استاندار اصفهان به شهرستان سمیرم

استاندار استان اصفهان و هیئت همراه، صبح امروز در بدو ورود به شهرستان سمیرم در گلزار شهدای این شهر حاضر شدند و ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، به مقام آن‌ها ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدرضا مرتضوی» استاندار استان اصفهان و هیئت همراه، صبح امروز -پنجشنبه بیست و هشتم مهرماه- در پازدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان سمیرم، با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا و امام راحل، ادای احترام کرد.

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در سمیرم با اهلیت‌سنجی

استاندار اصفهان با حضور در کارگروه تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری شهرستان سمیرم، اظهار کرد: یکی از معضلات این منطقه واگذاری زمین برای انجام فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی به سرمایه گذاران، بدون اهلیت سنجی است. این امر سبب شده تا برخی متقاضیان بدون پشتوانه زمین مورد نظر را دریافت و پیش از کارآفرینی فعالیت خود را نیمه کاره رها کنند.

وی تاکید کرد: برای به سامان رسیدن این اراضی ضروری است؛ بزرگان، فعالان و مسئولان شهرستان سمیرم همت کنند تا واگذاری زمین‌ها به سرمایه گذاران با اهلیت سنجی انجام شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آبادانی مناطق مختلف استان از جمله شهرستان سمیرم از اهداف ماست؛ از این رو قیمت و بهای زمین بایستی به نحوی باشد که سرمایه گذار ترغیب شود در این منطقه فعالیت اقتصادی و صنعتی خود را آغاز کند. مدیران کل دستگاه‌ها در استان و شهرستان موظف هستند در این راستا همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عملکردهای جزیره‌ای در اشتغالزایی بار بسیاری را به دولت تحمیل می‌کند این اتفاق بایستی توسط مدیران مربوطه در هر حوزه ساماندهی شود اینگونه شرایط خدمت رسانی به مردم تسهیل و وعده‌های دولت نیز محقق می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی کشت گلخانه‌ای در استان، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم و استان بایستی برنامه خود در کشت گلخانه‌ای در مناطق مورد نظر و مستعد را متناسب با امکانات و زیرساخت‌هایی که در منطقه وجود دارد برنامه ریزی و ارائه کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: طبیعی است که متقاضیان در مناطق مختلف درخواست احداث گلخانه را داشته باشند اما بایستی امکانات موجود از جمله آب، گاز و … بررسی شود. اگر بدون در نظر گرفتن امکانات موجود مجوز احداث گلخانه داده شود متقاضی سردرگم خواهد شد چرا که بدون در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت‌ها انجام فعالیت‌های کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و … امکان پذیر نخواهد بود.

آنهایی که می‌گفتند پهپادهای ما فتوشاپ است؛ امروز به خاطر قدرت پهپادی کشورمان را تحریم می‌کنند

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جمع نخبگان شهرستان سمیرم اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌های غربی در تلاشند تا از طریق فضای مجازی، جمع شدن چند معترض را در کشور ما انقلاب جلوه دهند.

استاندار اصفهان قدرت پهبادی جمهوری اسلامی ایران را بعنوان یکی از پیشرفت‌های کشور معرفی کرد و گفت: تا دو سال گذشته آنها را فتوشاپ می‌دانستند و به همین دلیل اروپا تصمیم به تحریم کشور ما گرفت.

مرتضوی با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی وضعیت کشورهای خودشان را بزرگ، مطلوب و آرمانی جلوه می‌دهند اما مسیر طی شده ما را هیچ انگاری می‌کنند و فضای امن را به آتش می کشند، اظهار کرد: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بصورت مستمر بر آن تاکید دارند به این دلیل است که بدانیم چه گوهر با ارزشی را در اختیار داریم و از آن به خوبی مراقبت کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت مرور واقع و پیشرفت‌های ۴۴ ساله سمیرم براساس اسناد و مستندات گذشته تا امروز در این شهرستان افزود: امروز در می‌یابیم که ۴۴ سال پیش در چه نقطه‌ای بودیم و امروز به چه جایگاهی رسیده‌ایم و باید این پیشرفت‌ها را به مردم گزارش دهیم.

وی افزود: ابتدای انقلاب پزشکانی از هندوستان و پاکستان در شهرهای بزرگ کشور ما جولان می‌دادند اما امروز گردشگری سلامت بعنوان یکی از محورهای گردشگری در کشور ما تبدیل شده است و تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور و استان ما میزبان دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف هستند که همه این موارد باید برای نسل جوان و نوجوان جامعه بازگو شود.

مرتضوی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در دنیا مرجعیت علمی پیدا کرده و دست برتر را در هر نوع فناوری دارد و دشمن همه اینها را به خوبی می‌داند که اگر این الگو برای دیگر کشورهای دنیا که سال‌ها زیر سلطه ابرقدرت‌ها بودند مطرح شود دیگر بردگی گذشته را نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: جهاد تبیین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی باید در سطح شهرستانی، استانی، ملی، بین المللی مطرح شود تا نسل‌های بعدی بدانند این پیشرفت‌ها چگونه بدست آمده است.

۶۵ مصوبه به منظور آبادانی و توسعه شهرستان سمیرم

سید رضا مرتضوی در پایان سفر به شهرستان سمیرم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان اصفهان و شهرستان سمیرم ۶۵ مصوبه در بخش‌های مختلف به تصویب رسید که همه اینها در قالب مصوبات شورای اداری به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ مصوبه در شورای اداری شهرستان سمیرم و بیش از ۲۰ مصوبه در بخش ستاد تسهیل و ۱۵ مصوبه هم در بخش شورای عمرانی ارائه شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جلسات پر باری با نگاه جامع و خیرخواهانه مسوولان استان و شهرستان سمیرم فراهم شده بود، گفت: در بخش نوسازی مدارس، زیرساخت‌های حوزه راه، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان تصمیم‌های بسیار خوبی گرفته شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم که همه مصوبات در تاریخ مقرر به سرانجام برسد و با اجرای آنها تحولی در شهرستان سمیرم شاهد خواهیم بود.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه هدف از این سفرها رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستان هاست ابراز امیدواری کرد که در سفر بعدی به این شهرستان بتوانیم گزارش خوبی از عملکرد و تعهد دستگاه‌های مختلف به مردم خونگرم و پرتلاش سمیرم ارائه کنیم.

وی گفت: مصوباتی در ستاد تسهیل برای پشتیبانی مالی از باغداران و در راستای تامین حوزه‌های کشت گلخانه‌ای تصویب شد که بعضی از زیرساخت‌های لازم برای گرمایش و آب مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

استاندار اصفهان افزود: مصوباتی نیز در زمینه ستاد بحران مصوب شد که از طریق مدیریت بحران پیگیری خواهد شد.

کد خبر 613387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.