طرح بازآفرینی شهری نیازمند همراهی و همکاری شهروندان است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح بازآفرینی شهری نیازمند همراهی شهروندان خواهد بود، زیرا بیشتر ساخت‌های فرسوده، ریزدانه است و لزوم همراهی، مساعدت و همکاری مردم را می‌طلبد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت بازآفرینی شهری، اظهار کرد: در شهر بعضی مناطق ضعیف از نظر خدمات و ساختمان‌های ناایمن و قدیمی و غیرتاریخی وجود دارد که باید بافت آن‌ها تغییر و وضعیت زندگی در آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ستاد بازآفرینی و مسکن شهرداری اصفهان تشکیل شد و موضوع بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه به صورت جدی با مدیریت شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قرارگاه مسکن و بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه، شکل گرفته، طرح‌ها به تدریج آماده شده و در حال حاضر بعضی از طرح‌ها در مرحله مشاور و بعضی در مرحله تصویب در کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است، امیدواریم در این دوره اتفاقات ویژه‌ای با سرعت قابل قبول‌تری در بحث بازآفرینی مسکن رخ دهد.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه بازآفرینی شهری، اضافه کرد: این طرح نیازمند همراهی مردم خواهد بود، زیرا بیشتر ساخت‌های فرسوده خانه‌های کوچک و ریزدانه است و لزوم همراهی، مساعدت و همکاری مردم را می‌طلبد.

میرباقری اضافه کرد: اگر در بعضی صحنه‌ها مردم همراهی نکنند پروژه متوقف می‌شود، از طرف دیگر بحث مراحل اداری است که طرح باید در ستاد بازآفرینی، کمیته کار و کمیسیون ماده ۵ تصویب شود که این مراحل اداری زمان‌بر است و باید کمک کرد تا با حداقل زمان ممکن این طرح‌ها اجرایی شود.

وی گفت: فاصله زیادی با نقطه ایده‌آل داریم، به عنوان مثال طی سال‌های گذشته حدود سه درصد بازآفرینی داشتیم و اگر با همین سرعت پیش برویم، هیچ‌گاه بازآفرینی بافت‌های فرسوده کامل نمی‌شود و هر چقدر به سمت کامل شدن حرکت کنیم از طرف دیگر بافت فرسوده تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: راهکار حل این موضوع عزم جدی مدیران استانی و شهری و نیز سرعت بخشیدن و کمک کردن به تمام سازمان‌ها و ادارات مربوطه است تا شهروندان در مدت زمان کمتری شاهد رشد در حوزه بازآفرینی شهری باشند.

وی با اشاره به میزان اعتبار در راستای بازآفرینی شهری، خاطرنشان کرد: اکنون اقداماتی در راستای انتخاب منطقه، طراحی، مراحل اداری و انتخاب سرمایه‌گذار در حال انجام است، اعتبار بازآفرینی شهری بیشتر مردمی و برعهده سرمایه‌گذاران است، البته طرح مسکن ملی توسط دولت راه‌اندازی و تسهیلاتی در این راستا مد نظر قرار دارد، به گونه‌ای که برای هر واحد مسکونی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن با درصد پایین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 613361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.