خرید اتوبوس برقی چقدر برای شهرداری همدان هزینه دارد؟

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری قم از هزینه ۱۲ میلیارد تومانی خرید اتوبوس برقی در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر در کارگروه کاهش آلودگی هوا استان همدان، اظهار کرد: یک اتوبوس برقی تهیه کردیم و یک هفته در شهر همدان چرخید، اما هزینه تمام شده برای شهرداری ۱۲ میلیارد تومان بود، لذا تلاش می‌کنیم از تسهیلات دولتی برای خرید این اتوبوس‌ها استفاده کنیم.

وی با با بیان اینکه اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهری در دو بخش ناوگان بخش خصوصی و اتوبوس‌های شهرداری قرار دارد، افزود: در مجموع ۲۰۶ اتوبوس فعال در شهر همدان داریم که ۳۰ دستگاه به دلیل مشکل فنی، زمین‌گیر هستند|. همچنین ۷۵ دستگاه مربوط به بخش خصوصی و ۱۳۵ دستگاه در اختیار شهرداری است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان ادامه داد: ۱۹ دستگاه، مشکل آلایندگی، موتور یا سیستم سرمایش داشت که ظرف یک سال ۹ را دستگاه از رده خارج کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه از ایران خودرو دیزل خریداری کردیم که اواخر سال ۹۹ به ناوگان ما اضافه شد، گفت: وزارت کشور امتیازاتی برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس با ۷۵ درصد تخفیف به ما داد که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم از آن استفاده کنیم و این سهمیه به ۲۷ دستگاه تقلیل پیدا کرد که تاکنون پول ۱۲ دستگاه یعنی مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان را واریز کردیم.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه ۴۳۰۰ تاکسی در شهر همدان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به جمعیت و مساحت شهر همدان، این آمار زیاد است و ۱۵۰۰ تاکسی مازاد در شهر همدان وجود دارد به همین دلیل اجازه ورود هیچ تاکسی جدیدی را به شهر همدان نمی‌دهیم و یک مورد صدور پروانه جدید نداریم مگر اینکه بحث نوسازی باشد.

کد خبر 613325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.