تبدیل بخش فرسوده شهر به مرکز فرهنگی و تجاری

شورای شهر کانتربری از افتتاح یک مرکز فرهنگی و تجاری در محل انبار بازیافت سابق شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر کانتربری اعلام کرد که انبار بازیافت سابق ریورساید در کینگزمید به‌زودی در قالب یک مرکز فرهنگی-تجاری درب‌های خود را به روی عموم باز می‌کند. شورا اعلام کرد در همین حال مذاکرات برای هر یک از ۱۲ واحد تجاری دیگر این مرکز در حال انجام و قراردادهای حقوقی اکثر واحدهای دیگر نیز تقریباً آماده امضا است.

رئیس شورای شهر کانتربری در این زمینه گفت: «شورا بسیار هیجان‌انگیز است که چشم‌انداز بلندمدت خود را در طول سفری طولانی شکل داده است که شامل حجم بالایی از سخت‌کوشی، فداکاری و عزم است.»

وی در ادامه افزود: «تصمیم‌گیری شورا برای تغییر بخش‌های نادیده گرفته شده و فرسوده شهر اقدامی بسیار افتخارآمیز محسوب می‌شود. ریورساید که قبلاً شغل‌هایی ایجاد کرده است، در کنار ایجاد بسیاری از مشاغل، مسکن ارزان‌قیمت نیز ارائه خواهد کرد. علاوه بر این از محل اجاره این مرکز، درآمد پارکینگ و سهمی از نرخ‌های تجاری آن، برای شورا درآمد ایجاد می‌شود که می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در خود این مرکز جدید فرهنگی-تجاری استفاده کرد. باید توجه داشت که خدمات حیاتی مرکز جدید به همین امر وابسته است. این درآمدها همچنین مالیات شورای شهر را پایین نگه می‌دارد.»

رئیس شورای شهر ضمن اشاره به تکمیل خوابگاه دانشجویی به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک میان توسعه‌دهنده مسکن دانشجویی «اولیوینگ» و خیابان هریسون طی روزهای اخیر، افتتاح این مرکز فرهنگی-تجاری را موفقیتی باورنکردنی معرفی کرد که ساکنان شهر مشتاقانه در انتظار برخورداری از امکانات آن هستند.

مالک اجتماعی مرکز جدید نیز که تلاش زیادی برای تعامل با جامعه، به‌ویژه مدرسه ابتدایی جامعه «پارک ساید» در خیابان تنیسون انجام داده، در حال پیشرفت بسیار خوبی در بخش مسکونی طرح است که به ایجاد ۷۶ خانه برای اجاره اجتماعی توسط خانواده‌های ثبت‌نام‌شده در لیست انتظار شورا منتهی می‌شود. ۱۹۰ خانه باقی‌مانده در منطقه نیز برای داشتن مالکیت مشترک برنامه‌ریزی شده است. وی یک اتاق حسی پنج‌هزار پوندی نیز برای کمک به کودکان دارای نیازهای ویژه و نیازهای اجتماعی، عاطفی و روانی ایجاد کرده است که در آن باغ‌ها و باغچه‌هایی با خاک آماده برای کاشتن گیاه فراهم آمده است تا بچه‌ها میوه و سبزیجات خود را بکارند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که جاده‌های کنار این مکان نیز به تغییرات و بهبودهای اساسی نیاز دارد که باید در ماه‌های آینده انجام شود و در راستای به حداقل رساندن هرگونه اختلال احتمالی در این زمینه، مهندسان در حال کار روی طرح‌های ارائه‌شده هستند.

کد خبر 613313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.