پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

همکاری دانش‌آموزان دبستانی با شورای هاکسبری، لندن به‌دنبال بودجه بیشتر برای حمایت از بزرگسالان، تبدیل بخش فرسوده شهر به مرکز فرهنگی-تجاری کانتربری، رأی‌گیری برای اوراق قرضه چند میلیون دلاری در هیوستون و تبدیل زباله‌های جامد به انرژی در ماروندا عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نورث‌نورفولک بیانیه ECO4-flex را به تصویب رساند که بهره‌وری انرژی ساکنان شهر را افزایش می‌دهد. این بیانیه راه را برای شرکت‌های انرژی هموار می‌کند تا اقدامات لازم برای بهبود بهره‌وری انرژی اضافی را برای خانوارهای کم‌درآمد در منطقه پیاده‌سازی کنند و هدف اصلی آن بهبود وضعیت مسکن‌های خانوارهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر شهر با کم‌ترین بهره‌وری انرژی است.

شورای شهر اصلی‌ترین شرط لازم برای تأیید تقاضای مشارکت در این بیانیه را درآمد معرفی و اعلام کرد خانوارهایی با درآمد ناخالص کمتر از ۳۱ هزار پوند در سال، ساکنان مناطق دارای محرومیت‌های چشمگیر و خانواده‌های برخوردار از تخفیف‌های مالیاتی شورا که به‌عنوان کم‌درآمد و آسیب‌پذیر شناسایی می‌شوند و همچنین ساکنانی که شرایط سلامتی آن‌ها ممکن است با زندگی در یک خانه سرد بیشتر تحت‌تأثیر قرار گیرد، در اولویت پیاده‌سازی طرح مذکور قرار دارند.

هاکسبری؛ همکاری دانش‌آموزان دبستانی با شورای شهر

شورای شهر هاکسبری که میزبان مراسم افتتاحیه برنامه راهبری و آگاهی خود در مرکز عملکرد «ویندزور» بود، با پذیرایی از دانش‌آموزان دبستانی سراسر شهر و مشارکت دادن آن‌ها در جلسات نمایشی شورا، کودکان را با چگونگی مدیریت شورا و اقدامات این نهاد آشنا کرد.

برنامه راهبری و آگاهی شورای شهر هاکسبری، سالانه توسط کارکنان شورا برگزار می‌شود و هدف آن آموزش دانش‌آموزان سال پنجم و ششم در مورد نقش شورا در مراقبت از جامعه هاکسبری و چگونگی انجام کارها توسط آن است. دانش‌آموزان همچنین در مورد سه سطح مختلف حکومت (فدرال، ایالتی و محلی)، همچنین نقش شهردار و اعضای شوراها به‌عنوان نمایندگان شهر اطلاعات کسب می‌کنند.

عضو شورای شهر هاکسبری اعلام کرد: مشارکت دادن دانش‌آموزان در این برنامه‌ها در نقش‌های نمایندگان و اعضای شورا باعث حضور فعالانه کودکان و نوجوانان سطح شهر در فعالیت‌های شهری و منطقه‌ای می‌شود. وی در ادامه افزود: داشتن آگاهی نسبت به آنچه شورا به‌دنبال آن است و همچنین نحوه انطباق دولت محلی با محیط سیاسی گسترده‌تر برای کودکان بسیار اهمیت دارد که برنامه راهبری و آگاهی شورای شهر آن را محقق می‌کند.

لندن؛ شورای شهر به‌دنبال بودجه بیشتر برای حمایت از بزرگسالان

شورای شهر لندن در آستانه ورود به زمستان چالش‌برانگیز پیش رو، نسبت به تشدید فشارها بر منابع مالی مراکز مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان و تأثیر بالقوه کمبودهای مالی بر سیستم بهداشت و مراقبت لندن در زمستان و بعد از آن هشدار داد.

شورای شهر در همین راستا خواستار بودجه کمکی فوری برای تقویت این مراکز شد، چرا که این امر مهم‌ترین و ضروری‌ترین عنصر برای حفظ عملکرد خدمات بهداشت ملی (NHS) در ماه‌های زمستان به‌نظر می‌رسد.

شورا تاکید کرد که مناطق لندن در سال جاری با فشار مالی کلی تا سقف ۴۰۰ میلیون پوند در تمام بخش‌های خدماتی خود مواجه بوده و هستند که این مبلغ در سال آینده به بیش از ۷۰۰ میلیون پوند افزایش خواهد یافت. در این میان بودجه مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان یک نگرانی اصلی برای شهر به حساب می‌آید که دلیل وارد آوردن فشارهای فعلی برای دریافت حمایت‌های مالی بیشتر همین مساله است.

طبق اعلام شورای شهر، فشارهای خدماتی فراوان در پایتخت به ناچار زمستان چالش‌برانگیزی را در سال جاری رقم خواهد زد و توانایی خدمات مراقبت اجتماعی بزرگسالان برای پاسخگویی سریع به نیازهای ساکنین، به‌ویژه در خالی نگه داشتن تخت‌ها بیمارستان با حذف نیاز و ضرورت مراجعه سالمندان به بیمارستان، یک عامل کلیدی در تعیین عملکرد NHS لندن به حساب می‌آید.

کانتربری؛ تبدیل بخش فرسوده شهر به مرکز فرهنگی-تجاری

شورای شهر کانتربری اعلام کرد که انبار بازیافت سابق «ریورساید» در «کینگزمید» به‌زودی در قالب یک مرکز فرهنگی-تجاری درب‌های خود را به روی عموم باز خواهد کرد. شورا تأیید کرده است که مذاکرات برای هر یک از ۱۲ واحد تجاری دیگر این مرکز نیز در حال انجام و قراردادهای حقوقی اکثر واحدها تقریباً آماده امضا است.

مالک اجتماعی مرکز جدید همچنین در حال پیشرفت بسیار خوبی در بخش مسکونی این طرح است وبا هزینه پنج هزار پوند یک اتاق حسی برای کمک به کودکان با نیازهای ویژه و نیازهای اجتماعی، عاطفی و روانی ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر ضمن اشاره به تکمیل خوابگاه دانشجویی به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک میان توسعه‌دهنده مسکن دانشجویی «اولیوینگ» و خیابان هریسون طی روزهای اخیر، افتتاح این مرکز فرهنگی-تجاری را موفقیتی باورنکردنی معرفی کرد که ساکنان شهر مشتاقانه در انتظار برخورداری از امکانات آن هستند.

ماروندا؛ تبدیل زباله‌های جامد شهری به انرژی

شورای شهر ماروندا طی امضای توافق‌نامه‌ای با تأسیسات تبدیل زباله به انرژی «مریول» واقع در دره لاتروب ویکتوریا، با تأمین زباله‌های جامد شهری برای این کارخانه انرژی موافقت کرد و تبدیل به اولین شورایی در سراسر استرالیا شد که چنین پروژه‌ای را بر عهده گرفته است. این اقدام شورا گواهی بر برتری زیست‌محیطی و رویکرد آینده‌نگر ماروندا محسوب می‌شود و فرصتی را فراهم می‌آورد تا نرخ بازیافت در این شهر افزایش یابد. پروژه مذکور همچنین به‌عنوان بخشی از راه‌حل مدیریت زباله پایدارتر شورای شهر، کمک می‌کند حداکثر ارزش ممکن از مواد غیرقابل بازیافت برای جوامع بازیابی شود.

توافق‌نامه امضا شده از نوعی مدل تولید زباله پیروی می‌کند که برابر با نداشتن هیچ قفلی برای تأمین حداقل میزان زباله است و به‌این‌ترتیب شورا آزادی و انعطاف‌پذیری بیشتری دارد تا بدون جریمه شدن به‌دلیل عرضه مقادیر کمتر زباله به تأسیسات مریول، به ابتکارات و استراتژی‌های بازیافت خود به‌منظور ادامه کاهش ضایعات ادامه دهد. این پروژه تنها یکی از راه‌کارهایی است که شورای شهر ماروندا در راستای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر برای جامعه خود تدوین کرده است.

هیوستون؛ رأی‌گیری برای اوراق قرضه چند میلیون دلاری

برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ هیوستون یک رفراندوم اوراق قرضه برگزار می‌کند. شورای شهر هیوستون با ۱۶ رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف تصمیم گرفت این قانون را به پیش ببرد. رأی‌دهندگان طی این رفراندوم در انتخابات هشتم نوامبر درباره ۴۷۸ میلیون دلار اوراق قرضه تصمیم خواهند گرفت که در صورت تأیید به پروژه‌هایی از جمله بهبود امنیت عمومی، بهسازی پارک‌ها و ساختمان جدید مراقبت از حیوانات کمک مالی خواهد کرد. این اوراق نیازی به افزایش مالیات بر دارایی نخواهد داشت.

کد خبر 613306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.