از برادرکشی بی‌رحمانه با شلیک گلوله تا قتل در خانه مجردی

برادرکشی بی‌رحمانه با شلیک گلوله، قتل فجیع پسر جوان در رستوران، تیراندازی مرگبار در کارخانه، قتل در خانه مجردی و ماجرای دلخراش قتل برادر با چاقو و دستمال را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حمید افرامن، جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی با اسلحه منجر به قتل یکی از شهروندان در شهرستان سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به دلیل اختلافات ملکی با برادر خود درگیر و پس از قتل از محل حادثه متواری شده است. مأموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را پس از چهار ساعت شناسایی و وی را در یکی از خیابان‌های این شهرستان دستگیر کنند.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه قاتل ۲۴ ساله در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل به دلیل اختلافات ملکی اقرار کرد، گفت: آلت قتاله (یک قبضه اسلحه شکاری پنج تیرپران) که بلافاصله پس از وقوع توسط متهم تخریب و به درون آتش انداخته بود نیز کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

قتل فجیع پسر جوان در رستوران

ساعت سه بامداد امروز گزارش درگیری منجر به قتل جوان ۲۲ ساله به محمد وهابی بازپرس کشیک قتل تهران مخابره شد و بلافاصله تیم جنایی در صحنه جنایت حاضر شدند. این جنایت در یک رستوران ژاپنی واقع در محله چیذر رخ داد و بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که در ساعات پایانی شب کارگران رستوران در بزم شبانه خود درگیر شدند که منجر به قتل یکی از آنها شد و با تحقیقات صورت گرفته قاتل در یک عملیات ضربتی در نزدیکی محل وقوع جنایت دستگیر شد.

متهم تحت اختیار مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای یافتن راز جنایت کلید خورد که مشخص شد متهم و سه دوستش در حالت مستی و در حالی که احتمال می‌رود مواد مخدر هم مصرف کرده باشند، از حال طبیعی خارج شده و درگیر شدند.

در این درگیری متهم به قتل با چاقو به جان مقتول جوان افتاده بود و دو فرد دیگر حاضر در رستوران سعی داشتند مانع او شوند که آنها هم هدف ضربات چاقو قرار گرفته و مجروح شدند. بعد از اینکه مقتول با اصابت شش ضربه چاقو جان خود را از دست داد، دو فرد دیگر برای مداوا به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. بنابراین گزارش، رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

تیراندازی مرگبار در کارخانه

سرهنگ مرتضی امیرسبتگی، فرمانده انتظامی سیرجان، اظهار کرد: یک کارگر بعد از اخراج از محیط کارش در سیرجان اقدام به تیراندازی به سمت سرپرست کارخانه می‌کند و در نهایت نیز به خودش شلیک می‌کند. خوشبختانه سرپرست کارخانه فوت نکرده، در حال درمان در یکی از بیمارستان‌های شهر بستری است. فردی که خودکشی کرده دارای مشکلات روحی و روانی بوده و به همین علت نیز از سربازی معاف شده است.

قتل در خانه مجردی

رسیدگی به این پرونده از بیست‌ویکم مرداد سال ۹۳ و به‌دنبال گزارش مرگ مرموز پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت، آغاز شد. بررسی‌های پلیسی و قضائی نشان داد پسر جوان با ضربه چاقو به قتل رسیده و شب حادثه میهمان خانه دختری به نام سولماز در بلوار فردوس بوده است. با کشف این سرنخ دستگیری سولماز در دستور کار کارآگاهان پلیس جنایی قرار گرفت و او خیلی زود بازداشت شد.

سولماز در بازجویی‌ها گفت: مدتی پیش یک زن نیکوکار خانه‌ای برایم اجاره کرد و تنها زندگی می‌کردم تا اینکه یک روز به طور اتفاقی با دختری به نام شیما در یکی از بوستان‌های تهران آشنا شده و او را به خانه دعوت کردم. شیما به من گفت که با پسر جوانی به نام شایان دوست است. شب حادثه آن پسر در حالی که غذا خریده بود به خانه من آمد.

پس از صرف غذا من به اتاق خواب رفتم، اما شیما و شایان نشسته بودند و صحبت می‌کردند تا اینکه نیمه‌های شب با شنیدن سر و صدای درگیری از اتاقم بیرون آمدم و دیدم بین آنها مشاجره لفظی درگرفته است. در یک لحظه شیما عصبانی شد و با چاقو ضربه‌ای به شایان زد.

پس از اظهارات وی مأموران، شیما را هم دستگیر کردند و او در بازجویی‌ها پرده از راز جنایت برداشت و گفت: مدتی پیش در یکی از بوستان‌های تهران با شایان که به شیشه اعتیاد داشت، آشنا شدم. از آن روز به بعد گاهی با هم شیشه مصرف می‌کردیم تا اینکه روز حادثه او به خانه سولماز آمد و بعد از شام در حال صحبت بودیم که متوجه شدم قصد بدی دارد و وقتی از من خواست تسلیم او شوم.

من مقاومت کردم و برای دفاع از خودم با کارد میوه‌خوری ضربه‌ای به او زدم. وقتی متوجه شدم خون زیادی از او می‌رود همان لحظه اورژانس را خبر کردیم اما او چند ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان جان خود را ازدست داد. من قصد کشتن او را نداشتم و در دفاع از خودم دست به این کار زدم»

شیما به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و با تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد اما دختر جوان همچنان بر موضوع دفاع از خودش تأکید داشت تا اینکه قضات دادگاه در پایان محاکمه وارد شور شدند و قتل را شبه عمد تشخیص داده و این پرونده به شعبه ۱۶ دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، اما قضات دیوان‌عالی کشور پس از بررسی پرونده توضیحات درباره شبه عمد بودن قتل را کافی ندانسته و به همین خاطر پرونده به دادگاه کیفری استان تهران برگشت تا قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان به بررسی مجدد آن بپردازند.

بدین ترتیب شیما بار دیگر در برابر قضات ایستاد و گفت: قتل عمد را قبول ندارم. روز حادثه آن جوان قصد تعرض به من را داشت و او ناگهان به سمتم حمله‌ور شد که من در دفاع از خودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم. باور کنید هرگز قصد کشتن او را نداشتم و این قتل ناخواسته اتفاق افتاد.

در پایان جلسه دادگاه، دادرسان وارد شور شدند و شیما بار دیگر به قتل شبه عمد محکوم شد و او را به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به چهار سال و چهار ماه زندان محکوم کردند. با اینکه شیما از قصاص رهایی یافت، اما از آنجایی که دختر جوان توانایی پرداخت دیه را نداشت همچنان در زندان به‌سر می‌برد تا اینکه گروه صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی تهران از پرونده دختر جوان مطلع شدند و تلاش خود را برای جمع‌آوری دیه آغاز کردند و با فراهم شدن پول دیه، دختر جوان پس از هفت سال حبس از زندان آزاد خواهد شد.

ماجرای دلخراش قتل برادر با چاقو و دستمال

سرهنگ نجم‌الدین مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت، اظهار کرد: در پی گزارش پیدا شدن یک دستگاه وانت مزدا که داخلش جسد مردی حدوداً ۳۰ ساله از اتباع افغانستان با آثار اصابت چاقو بر نواحی بدن بود، پرونده به منظور رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع شد و موضوع شناسایی و دستگیری افراد مرتبط در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و پلیسی و بررسی هویت و تحقیقات از آخرین افرادی که با متوفی در ارتباط بودند و همچنین بررسی دوربین‌های اطراف محل کار مقتول، پرده از راز این قتل گشود و برادر ناتنی مقتول به عنوان اولین مظنون دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: برادر ناتنی مقتول که جوانی ۲۴ ساله است پس از چند روز لب به اعتراف گشود و اعلام کرد، طی تماس تلفنی، برادرم را به کارگاه کشاندم و چند ضربه چاقو به او وارد کردم و با میله آهنی به سر او کوبیدم سپس برای اطمینان از کشته شدنش با دستمال سر، وی را خفه و جسدش را با خودروی وانت مزدا در حاشیه اتوبان رها کردم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکارانم در پلیس آگاهی، قاتل در تحقیقات تکمیلی به قتل اعتراف و انگیزه خود را ارث و میراث و مسائل مالی اعلام کرد. شایان ذکر است این پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 613293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.