آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی کشور قطر

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بیست‌ودومین جام جهانی است که از سی‌ام آبان تا بیست‌وهفتم آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد و نخستین مرتبه است که یک کشور عربی، میزبانی جام جهانی را برعهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، بیست‌ودومین جام جهانی است که از بیست‌ویکم نوامبر تا هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ (سی‌ام آبان تا بیست‌وهفتم آذرماه ۱۴۰۱) به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد و نخستین مرتبه است که یک کشور عربی، میزبانی جام جهانی را برعهده خواهد داشت. در دوم دسامبر ۲۰۱۰، قطر برنده پیشنهاد میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ شد. برگزارکنندگان محلی هفت استادیوم جدید ساختند و یک استادیوم موجود را برای این رویداد بازسازی کردند.

قوانین پوشش در قطر؛ جزییات حجاب زنان و مردان | آویسا تراول

معرفی کشور قطر

کشور قطر با نام رسمی دولت قطر، کشوری در غرب آسیا و در شمال‌شرقی شبه‌جزیره عربستان است. در سال ۱۸۶۸ معاهده‌ای برای به رسمیت شناخته شدن استقلال کشور قطر میان محمد بن ثانی آل ثانی با بریتانیایی‌ها امضا شد که از آن زمان تاکنون این کشور به عنوان یک سلطنت موروثی توسط خاندان ثانی اداره می‌شود. امیر کنونی این کشور تمیم بن حمد آل ثانی است که اختیار کامل اجرایی و قانون‌گذاری را در دست دارد.

پایتخت قطر، شهر دوحه است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور در آن زندگی می‌کنند.در اوایل سال ۲۰۱۷، کل جمعیت قطر ۲٫۶ میلیون نفر شامل ۳۱۳ هزار نفر شهروند قطری و ۲٫۳ میلیون نفر مهاجر اعلام شد. واحد پول این کشور ریال قطری است. قطر سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع و دی‌اکسیدکربن در جهان به شمار می‌آید.

کشور قطر از نظر درآمد سرانه، چهارمین کشور قدرتمند براساس سرانه تولید ناخالص داخلی و ششمین کشور مطابق سرانه درآمد ناخالص ملی است و از سمت سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با توسعه انسانی بسیار بالا طبقه‌بندی شده و دارای سومین جایگاه شاخص توسعه انسانی در جهان عرب است. زبان رسمی قطر عربی با گویش محلی عربی خلیجی است و زبان انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود.

تیم ملی فوتبال قطر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال در قطر

فوتبال پرطرفدارترین ورزش قطر است. همزمان با کشف اولین ذخایر نفتی در سال ۱۹۴۰ فوتبال توسط کارگان نفتی مهاجر به قطر راه پیدا کرد و نخستین مسابقه رسمی فوتبال قطر بین کارگران نفت انجام شد. فدراسیون فوتبال قطر در سال ۱۹۶۰ تشکیل شد و در سال ۱۹۷۰ به فیفا پیوست.

قطر در اولین بازی رسمی خود مقابل کشور بحرین قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد. در سال ۱۹۸۱ تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال قطر در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال پس از قبول شکست چهار بر صفر در فینال به عنوان نایب قهرمانی رسید اما کشور قطر در رده سنی بزرگسالان تا کنون موفق به حضور در جام جهانی نشده است و اولین حضور خود را در جام ۲۰۲۲ در خانه تجربه می‌کند.

قطر در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ میزبان دو دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده‌است. تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که به میزبانی امارات متحده عربی برگزار شد برای اولین بار در تاریخ کشورش، با پیروزی در هفت بازی به دیدار فینال رسید و با پیروزی سه بر یک مقابل تیم ملی ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

معرفی لوگوی باشگاه السد قطر | آسمونی

باشگاه ورزشی السدقطر

باشگاه ورزشی السد، باشگاه ورزشی است که در شهر دوحه قطر قرار دارد. این باشگاه بیشتر به واسطه تیم فوتبال خود که در بالاترین سطح فوتبال قطر "لیگ ستارگان فوتبال قطر" بازی می‌کند، شناخته شده است. این باشگاه تنها تیم قطری است که دو مرتبه موفق شده به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد؛ السد همچنین توانسته در جام باشگاه‌های آسیا ۸۹–۱۹۸۸ و لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱ به عنوان قهرمانی برسد و به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا به شمار می‌رود.

السد در کنار باشگاه‌های بزرگی چون الاتحاد، اولسان هیوندای، سئونگنام، چونبوک موتورز، اوروا رد، سوون سامسونگ، گوانگ ژو، بانک تایلند و مکابی جزو معدود باشگاه‌های آسیا است که دو بار فاتح سطح اول فوتبال آسیا شده است. السد تنها تیم قطری است که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد. در ۲۸ می ۲۰۱۹ اعلام شد که ژاوی با قراردادی دو ساله هدایت السد را برعهده خواهد گرفت. ژاوی به باشگاه کمک کرد تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد، جایی که آن‌ها در مجموع ۶ بر پنج مقابل باشگاه فوتبال الهلال شکست خوردند و حذف شدند. در فصل ۲۰۱۹–۲۰، ژاوی تیم السد را به قهرمان در سه تورنمنت داخلی رساند.

در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، السد به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد اما با نتیجه یک بر صفر به باشگاه فوتبال پرسپولیس باخت و حذف شد. ژاوی در کنفرانس خبری پیش از این بازی، در توصیف باشگاه‌های ایرانی گفت: «به بازیکنان گفتم همیشه با روحیه‌ترین بازی‌هایی که در دوران حرفه‌ای‌ام انجام داده‌ام، مقابل تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس و استقلال است که با اشتیاق زیادی بازی می‌کند.»

پاداش قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر مشخص شد/ از ماشین بنتلی و ساعت رولکس تا یک  میلیون دلار آمریکا- اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

تیم ملی فوتبال قطر

تیم ملی فوتبال قطر با لقب عنابی‌ها نماینده این کشور در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و درحال‌حاضر در جایگاه ۴۹ رنکینگ فیفا قرار دارد. کشور قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و به همین دلیل توانسته به جمع تیم‌های منتخب جام جهانی راه پیدا کند و اولین حضور خود را در این دوره از مسابقات تجربه کند. ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و ورزشگاه جاسم بن محمد ورزشگاه‌های خانگی تیم ملی قطر است و بازی‌های خانگی تیم ملی قطر در این دو ورزشگاه برگزار برگزار می‌شود.

به‌دلیل سیاست‌های کشور قطر در جذب استعدادهای خارجی، بیشتر افراد تیم قطر را بازیکنان غیربومی تشکیل می‌دهند؛ در کنار حضور بازیکنان غیربومی سرمایه‌گذاری خوب کشور قطر در ورزش فوتبال باعث شده تیم قطر در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

تیم ملی فوتبال قطر در سال ۱۹۹۳ قطر موفق شد در رتبه ۵۳ فیفا بایستد و برای اولین بار با هدایت سباستیائو لاپولا در زمین خود، عربستان را شکست دهد. قطر سال ۱۹۹۸ در مرحله مقدماتی منطقه آسیا به جام جهانی فرانسه صعود کرد اما پس از شکست مقابل تیم چین و ایران در آخرین بازی خود مقابل عربستان شکست خورد و حذف شد.‌

سانچز: از حرکت جوانمردانه ایرانی‌ها تقدیر می‌کنیم - ورزش سه

بهترین سرمربیان تیم ملی قطر

اواریستو بی ماکیدو در سال ۱۹۸۰ توانست تیم قطر را برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ برساند و نخستین پیروزی قطر در زمین خودی را برای این کشور کسب کند. دومال الدین موگوویچ بوسنیایی یکی از شاخص‌ترین مربی‌های تیم قطر است که توانست طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ را با تیم ملی فوتبال این کشور به‌دست آورد.

تیم قطر با هدایت جامل بلمدی، مقام اول در جام خلیج فارس را کسب کرد. درحال‌حاضر تیم قطر به دست فلیکس سانچس ۴۶ ساله هدایت می‌شود. این مربی اسپانیایی تا کنون موفق شده است به ۳۶ پیروزی، ۲۴ باخت و ۱۵ تساوی با تیم قطر برسد.

تیم ملی قطر | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 - جام  جهانی قطر 2022

بازیکنان تیم ملی قطر

تیم ملی فوتبال قطر به ارزش ۱۸.۳۳ میلیون یورو در گروه A جام جهانی قرار دارد و اکرم عفیف با مبلغ ۵.۵ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن این تیم است. بازیکنان قطر با پیراهن اول عنابی و پیراهن دوم سفید وارد مستطیل سبز می‌شوند. بازوبند کاپتانی تیم قطر بر بازوی حسن الهیدوس بسته می‌شود.

  • سعد الشیب: سعد الشیب با ۳۲ سال سن و ۱۸۴ سانتی‌متر قد به عنوان دروازه‌بان برای تیم قطر وارد زمین می‌شود و با شماره یک برای تیم فوتبال السد و تیم قطر بازی می‌کند.
  • مشعل برشم: مشعل برشم با ۲۴ سال سن و قد ۱۸۰ سانتی‌متر به عنوان دروازه‌بان با شماره ۲۲ برای تیم فوتبال السد و تیم قطر بازی می‌کند.
  • پدرو میگل: پدرو میگل با ۳۲ سال سن و ۱۸۲ سانتی‌متر قد با شماره ۲ برای تیم فوتبال السد و تیم ملی قطر بازی می‌کند.
  • عبدالکریم حسن: عبدالکریم حسن با ۲۹ سال سن و ۱۸۶ سانتی‌متر قد با پای تخصصی چپ، با شماره ۳ برای تیم فوتبال السد و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • طارق سلمان: طارق سلمان با ۲۴ سال سن و ۱۷۹ سانتی‌متر قد و پای تخصصی راست در حال حاضر به عنوان مدافع با شماره ۶ برای تیم فوتبال السد و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • مصعب خضر: مصعب خضر با ۲۹ سال سن و ۱۷۴ سانتی‌متر قد به عنوان مدافع راست پا، با شماره ۷۰ برای تیم فوتبال السد و تیم ملی قطر بازی می‌کند.
  • همام احمد: Homam Ahmed با ۲۳ سال سن و قد ۱۸۶ سانتی‌متر به عنوان مدافع چپ پا با شماره ۲۴ برای تیم فوتبال الغرافه و تیم ملی قطر بازی می‌کند.
  • بسام هشام: بسام هشام با ۲۴ سال سن و قد ۱۷۵ سانتی‌متر به عنوان مدافع راست پا با شماره ۵ برای تیم فوتبال الدحیل و تیم ملی قطر بازی می‌کند.
  • بوعلام خوخی: بوعلام خوخی با ۳۲ سال سن و قد ۱۸۰ سانتی‌متر به عنوان مدافع راست پا، با شماره ۱۶ برای تیم فوتبال السد و تیم قطر بازی می‌کند.
  • محمد البیاتی: Mohammed Al Bayati با ۲۳ سال سن و قد ۱۸۳ سانتی‌متر به عنوان هافبک چپ پا، با شماره ۷ برای تیم فوتبال السد و تیم قطر بازی می‌کند.
  • عبدالعزیز حاتم: عبدالعزیز حاتم با ۳۱ سال سن و قد ۱۸۳ سانتی‌متر به عنوان هافبک چپ پا، با شماره ۱۱ برای تیم فوتبال الریان و تیم قطر بازی می‌کند.
  • علی اسد: علی اسد با ۲۹ سال سن و قد ۱۷۵ سانتی‌متر به عنوان هافبک راست پا، با شماره ۸ برای تیم فوتبال السد و تیم قطر بازی می‌کند.

آشنایی با تیم‌های حاضر جام‌جهانی ۲۰۲۲، کشور قطر

  • کریم بودیاف: کریم بودیاف با ۳۲ سال سن و قد ۱۸۷ سانتی‌متر به عنوان هافبک راست پا، با شماره ۱۲ برای تیم فوتبال الدحیل و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • احمد فادل: Ahmed Fadel با ۲۹ سال سن به عنوان هافبک با شماره ۵ برای تیم فوتبال الوکره و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • احمد علاءالدین: احمد علاءالدین با ۲۹ سال سن و قد ۱۷۷ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۱۳ برای تیم فوتبال الغرافه و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • محمد مونتاری: محمد مونتاری با ۲۸ سال سن و قد ۱۹۴ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۲۹ برای تیم فوتبال الدحیل و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • حسن الهیدوس: حسن الهیدوس با ۳۱ سال سن و قد ۱۷۴ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۱۰ برای تیم فوتبال السد و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • اکرم عفیف: اکرم عفیف با ۲۵ سال سن و قد ۱۷۷ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۱۵ برای تیم فوتبال السد و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • اسماعیل محمد: اسماعیل محمد با ۳۲ سال سن و قد ۱۶۸ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۷ برای تیم فوتبال الدحیل و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • خالید مونیرماضد:Khalid Muneer Mazeed با ۲۴ سال سن و قد ۱۷۴ سانتی‌متر به عنوان مهاجم با شماره ۸ برای تیم فوتبال الوکره و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • معز علی: معز علی با ۲۶ سال سن و قد ۱۸۰ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۱۱ برای تیم فوتبال الدحیل و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • نایف الحضرمی: نایف الحضرمی با ۲۱ سال سن به عنوان مهاجم با شماره ۲۰ برای تیم فوتبال الریان و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.
  • عبدالرحمان مصطفی: عبدالرحمان مصطفی با ۲۵ سال سن و قد ۱۶۸ سانتی‌متر به عنوان مهاجم راست پا، با شماره ۱۷ برای تیم فوتبال الدحیل و همچنین تیم قطر بازی می‌کند.

اکرم عفیف بهترین بازیکن سال قطر شد - ورزش سه

ستاره‌های تیم ملی قطر

بین بازیکنان تیم قطر عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، کریم بودیاف، اکرم عفیف و معز علی با ۷۵ بازی ملی مهم‌ترین بازیکنان این تیم به شمار می‌روند.

سباستین سوریا بازیکن اهل اروگوئه یکی از بهترین ستاره‌های تیم قطر است و بیشترین تعداد بازی ملی را در کارنامه دارد وی همچنین بهترین گل‌زن تیم ملی قطر محسوب می‌شود. سباستین در ۱۲۳ بازی ملی ۴۰ گل زده است و در لیگ قطر نیز ۹۸ گل به ثمر رسانده.

اکرم عفیف از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی قطر به شمار می‌رود و ۳۵ بازی ملی و ۲۵ سال سن، توانسته جایگاه خوبی بین بازیکنان تیم قطر به‌دست آورد. اکرم عفیف در سال ۲۰۱۹ توانست بیشترین رأی برای انتخاب بازیکن سال فوتبال آسیا به‌دست آورد.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی قطر در گروه a جام جهانی ۲۰۲۲

قطر میزبان با تیم‌های هلند، سنگال و اکوادور در گروه A رقابت‌های جام ۲۰۲۲ قرار دارد. تیم ملی قطر اولین حضور خود را در جام جهانی مسابقات تجربه می‌کنند و تیم ملی هلند با ۱۰ بار حضور در جام جهانی و کسب سه عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تیم گروه A محسوب می‌شوند. شانس اول صعود گروه A جام ۲۰۲۲ تیم هلند است که فن خال با ستاره‌هایی چون ممفیس دپای، ویرجیل فن دایک، ماتیس دی‌لیخت و تیم کرول در تلاش برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است. در رتبه دوم برای صعود از این گروه تیم ملی سنگال دارد. تیم ملی اکوادور از آمریکای جنوبی نیز با ستاره‌هایی مانند ارنر والنسیا وفیلیپه کایسدو می‌تواند از تیم‌های شگفتی ساز این جام باشد. آخرین شانس نیز در دست عنابی های میزبان است.

برنامه بازی‌های تیم ملی قطر در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

۲۹ آبان: قطر – اکوادور؛ ۱۹:۳۰، استادیوم البیت

۴ آذر: قطر – سنگال؛ ۱۶:۳۰، استادیوم الثمامه

۸ آذر: هلند – قطر؛ ۱۸:۳۰، استادیوم البیت

کد خبر 613287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.