آموزش ایمنی به بیش از ۷ هزار شهروند گرگانی

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری، این سازمان موفق به برگزاری دوره آموزش ایمنی برای هفت هزار و ۸۹۶ نفر شده است.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اجرای طرح آموزش‌های ایمنی در مدارس سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: بیشترین حوادث حریق در شهر گرگان به دلیل شبکه‌های برق منازل و تجاری ناشی از فرسودگی سیم‌های برق یا نشتی است.

وی افزود: این سازمان طی ۶ ماه نخست امسال موفق به برگزاری دوره آموزش ایمنی برای هفت هزار و ۸۹۶ نفر شامل آتش‌نشان داوطلب، ادارات، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، طرح ویژه نمازگزاران مساجد، خانه‌های فرهنگ، نیروی انتظامی و نظامی، مجتمع‌های مسکونی و شرکت‌های خصوصی شده است.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای پیشگیری از حوادث تلخ آتش‌سوزی در واحدهای مسکونی و تجاری نسبت به بیمه آتش‌سوزی اقدام کنند.

صفری تصریح کرد: داشتن کپسول‌های آتش‌نشانی در واحدهای مسکونی، تجاری و خودروها ضرورت دارد، البته نحوه کار با کپسول آتش‌نشانی مهم است و شهروندان در صورت آگاهی نداشتن از نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر آموزش‌های لازم را ببینند.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان در راستای ارتقای آگاهی و مهارت‌های شهروندان در مواجهه با اطفای حریق‌های احتمالی و به منظور کاهش حوادث، آمادگی ارائه آموزش ایمنی برای ساکنان مجتمع‌ها، کارکنان ادارات و سازمان‌ها را دارد و شهروندان در صورت تمایل می‌توانند با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 613256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.