قرارگاه ترویجی‌فرهنگی؛ کانونی راهبردی و استراتژیک در شهرداری سمنان

دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان گفت: این قرارگاه، کانون راهبردی و استراتژیک در ساختاری اداری شهرداری است.

علی یزدانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان کانون راهبردی و استراتژیک در ساختاری اداری شهرداری است، اظهار کرد: این کانون مرکزی راهبردی در ساختار اداری شهرداری با رویکرد ترویج فرهنگ است که با تدبیر و ابتکارعمل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سمنان که سال‌ها در نهادهای فرهنگی کشور فعالیت داشته، شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان تنها یک نام نیست، افزود: این مرکز قرارگاهی است که باید اهداف عالی آن در محورهای مختلف پیاده‌سازی و عملیاتی شود تا شاهد خروجی مناسبی از آن در بخش‌های مختلف ساختار مدیریت شهری باشیم.

دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان با بیان اینکه نخستین کار چنین مجموعه‌ای، تعریف برنامه راهبردی است تا عملکرد آن در حد معینی به کمیت و کیفیت برسد و برنامه‌های آن برای اجرا اولویت‌بندی شود، خاطرنشان کرد: این قرارگاه به منظور ساماندهی و حمایت از فعالیت فرهنگی هدفمند و قانونمندکردن این‌گونه فعالیت‌ها تشکیل شده است. ایجاد فرصت‌ها و ارتقای سطح فرهنگی کارکنان در وهله نخست و خانواده آنان و شهروندان در وهله دوم با استفاده از رصد و مهندسی فرهنگی، مسئله‌یابی و جریان‌شناسی دینی و فرهنگی از اهداف این قرارگاه است.

یزدانیان ادامه داد: وجود چنین قرارگاهی می‌تواندی موجب ایجاد انگیزه برای تولید برنامه‌های فرهنگی توسط کارکنان شهرداری شود و کارکنان می‌توانند نسبت به بالا بردن حوزه تأثیر نظام در جامعه هدف نقش‌آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد و تعلق سازمانی و دغدغه‌خاطر داشتن در سطح شهرداری قابل قبول نیست، تصریح کرد: باید تلاش کرد این مقوله با فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و با استفاده از پتانسیل قرارگاه بازیابی شود تا بتوانیم پس از رسیدن به حد معقول تعلق سازمانی، برنامه‌ها و اهداف دیگر خود را در قرارگاه پیاده‌سازی و اجرا کنیم.

دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان درخصوص ساختار این قرارگاه، گفت: این قرارگاه متشکل از هفت ساختار ازجمله فرهنگ ایثار و شهادت، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اقامه نماز، عفاف و حجاب، ورزش، جوانی جمعیت و فرزندآوری و حمایت از خانواده و آسیب‌شناسی اجتماعی است که در سطح مناطق و سازمان‌های شهرداری و در قالب کمیته ترویجی فرهنگی فعالیت می‌کند و هر ساختار دارای یک دبیر و ۱۳ عضو متشکل از سازمان‌ها و مناطق در غالب کارگروه است.

یزدانیان ادامه داد: در ابتدای تشکیل هر کارگروه، وظایف و خواسته‌های قرارگاه طی جلساتی تبیین و از هر کارگروه خواسته شد تا پایان سال جاری حداکثر دو برنامه خود را به صورت کامل انجام دهند تا در ارزیابی‌های پایان سال بهترین کارگروه و کمیته‌ها مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرد.

کد خبر 613230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.