رویکرد دولت سیزدهم در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران است

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رویکرد جدیدی در دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است که توجهش بر دغدغه‌ها و مشکلات جامعه ایثارگری است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم، انقلابی‌، مردمی و رویکردی عملیاتی و عینی در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا رحیمی‌نسب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری گیلان برگزار شد، با قدردانی از همدلی که در مدیران استان وجود دارد، اظهار کرد: مشاوران وزرا طی سه روز حضور در دستگاه‌های استان گیلان علاوه بر جلسه با مدیران با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه رویکرد جدیدی در دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است که توجهش بر دغدغه‌ها و مشکلات جامعه ایثارگری معطوف شده است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم، انقلابی و مردمی و یک رویکرد عملیاتی و عینی در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران است.

وی تصریح کرد: این رویکرد با شرح وظایفی در ۱۴ بند طی یک نگاه، ایده و نظر خاص، وظایفی را برای مشاوران ایثارگران در دستگاه‌ها در نظر گرفته که استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری به عنوان مشاوران دستگاه‌ها یکی از موارد آن است.

رحیمی‌نسب با اشاره به اینکه، اجرای این وظایف با یک نفر با چند پست سازمانی قابلیت اجرا پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما باید شاهد شتاب جدیدتر و توجه بیشتر به ایثارگران در دو مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز خدمت‌رسانی هدفمند و ساماندهی ایثارگران در دستگاه‌ها باشیم.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در رویکرد دولت سیزدهم همه انتظارات ایثارگران و نیز همه توقعات مسئولان نظام گنجانده شده است که اگر به آن پرداخته شود، می‌توان خدمات و اقدامات جدی‌تری به ایثارگران ارائه کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان خود مظهر فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: امروز هیچ فردی جز در سایه خدمت به این عزیزان نمی‌تواند خود را مدعی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بداند.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشاوران وزرا در امور ایثارگران طی ۷۲ ساعت حضور خود بسیاری از موارد مطروحه جامعه ایثارگری را مورد بررسی قرار داده‌اند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، همه مدیران باید به صورت جهادی در میدان خدمت حاضر باشند و این همان راه و خواسته همه شهیدانی است که از اول انقلاب مردانه و جانانه برای حفظ اقتدار کشور در برابر دشمنان ایستادند.

وی با بیان اینکه مدیران اجرایی دستگاه‌های استان با ارائه نظرات و کارهای راهبردی و کلیدی برای رفع مشکل آحاد مردم به ویژه ایثارگران در تلاش هستند، گفت: وظیفه ما این است که آنچه را قانون در راستای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری وضع کرده است رعایت کنیم و در راستای اجرایی شدن آن گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی در امور ایثارگران نیز با بیان اینکه در جلسات و ارزیابی‌های گوناگونی که در سطح کشور داشتیم اشتغال فرزندان یکی از دغدغه جدی ایثارگران محسوب می‌شود، گفت: تبدیل وضعیت شاغلین در شرکت‌های قراردادی، مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات بانکی و درمان از دیگر این موارد است که در سطح کشوری در حال پیگیری است.

وی افزود: جامعه ایثارگران بیش از هر چیز نیازمند توجه و خدمت خالصانه مسئولان هستند و اگر دستگاه‌های هر استان بنا بر وظیفه‌ای که دارند به ایثارگر تحت پوشش یا کارمند خود سرکشی کنند، هر ساله شاهد دیدار گسترده از تمام جامعه ایثارگری در کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارای دو بعد تئوری و عملی است، تصریح کرد: در بعد عملی باید از ایثارگرانی که توانمند هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلف سازمان‌ها و نهادها به خوبی ایفای نقش کنند، بهره‌مند شویم، چرا که اگر این بخش عملی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود، دستگاه‌ها از نظر امنیتی، اعتقادی، اخلاقی و انقلابی بودن جلوه پرشکوه‌تری خواهند داشت.

کد خبر 613209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.