موسسات و مقامات خارجی تحریم‌کننده در لیست سیاه وزارت خارجه

وزیر امور خارجه ایران از اضافه شدن اسامی تعدادی از مقامات و موسسات خارجی که در بحث تحریم‌ها نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در آستانه هفته جهانی شناخت بیماران پروانه‌ای، امروز در بازدید از خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) در تهران اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه به ابزار مدرن برای نقض حقوق بشر تبدیل شده است و امروز کشورهای برخی به دنبال آشوب و ترور بودند اما اشک تمساح برای دختر ایرانی که فوت شد، ریختند و برای همه ما ناراحت‌کننده بود.

وی اعلام کرد: تا ساعتی دیگر اسامی تعدادی از مقامات و مؤسسات خارجی را که در بحث چنین تحریم‌هایی نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد و این افراد و مؤسسات مصداق گروه تروریستی قلمداد می‌شوند، امیدواریم بتوانیم با همکاری باقری و وزارت خارجه گام‌های مؤثری برداریم و جوانان ایرانی استقلال کشور را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه با اظهار تأسف از شرایط بیماران ای بی و رنج آنها خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور وجود دارند که سوئد از دادن پانسمان مخصوص به این بیماران خودداری می‌کند؛ بارها غربی‌ها اعلام کردند که تحریم‌ها شامل بیماران و دارو نمی‌شود، در صورتی که در عمل این‌طور نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 613204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.