جلوه‌گری بیش از ۳ میلیون گل پاییزی در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت بیش از سه میلیون گل پاییزی و بیش از ۳۸۰ هزار بوته گل داوودی در سطح این کلان‌شهر خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل پاییز و کاهش حجم گل‌های گیاهان به دلیل کاهش مطلوبیت اقلیم برای رشد گیاهان گل‌دار به صورت ویژه کاشت گل‌های پاییزه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد تا با بهره‌گیری از رنگ‌های زیبای این مخلوقات الهی، منظر شهری آراسته و دلنوازی در مقابل دیدگان زائران و مجاوران رضوی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از سه میلیون بوته گل فصلی پاییزه در نقاط شهر مشهد کاشته شده است که شامل گونه‌های بنفشه، داوودی، میناچمنی و همیشه بهار است و در مجموع فضایی به وسعت بیش از ۴.۵ هکتار از فضای سبز شهر مشهد را پوشش خواهد داد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به زیبایی گل‌های داوودی، تنوع رنگ بی‌نظیر و مقاومت آن به شرایط آب و هوایی شهر مشهد، در پاییز امسال بیش از ۳۸۰ هزار بوته گل داوودی نیز به صورت ویژه در سطح معابر پرتردد شهری و بوستان‌های بزرگ شهری کاشته شده است تا زیبایی فصل پاییز دوچندان شود.

کد خبر 613199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.