احصای مشکلات صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی/ نیازمند نیروی انسانی متخصص هستیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیازمند جذب نیروی انسانی متخصص به ویژه در حوزه‌های شهرسازی و اقتصاد شهری است، گفت: امروزه کمبود شدید نیرو در این عرصه موجب نارضایی شهروندان از کیفیت خدمات شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در حاشیه بازدید برخی از اعضای شورای اسلامی شهر از شهرداری منطقه هشت، با موضوع بررسی «روند مباحث شهرسازی و صدور پروانه الکترونیکی و تحقق درآمدها»، اظهار کرد: به منظور بررسی روند صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، سلسله بازدیدهایی از مناطق شهرداری برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات روند ثبت درخواست الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی احصا شد، ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر در این فرایند به چشم می‌خورد، طولانی شدن مدت زمان انتظار شهروندان برای نوبت بازدید کارشناسان مناطق به دلیل حجم بالای استقبال از صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: فعال بودن سامانه سرای هشت و افزایش توأم بازدیدها برای صدور مجوز پایان کار ساختمان و مرحله سفت‌کاری نیز از دیگر دلایل طولانی شدن مدت انتظار شهروندان برای بازدید است.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان در حوزه شهرسازی، بازدیدها، املاک و اقتصاد شهری با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه‌رو است، این کمبود نیرو در عملکرد و کیفیت خدمات برای شهروندان مشهود است.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: این مسئله با کمی برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اراده شهرداران مناطق قابل حل است، اما مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی سرای ۱۰ و صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، رفع کامل پدیده دلالی، سودجویی و توافقات است که پیش از این گلایه‌مندی شدید شهروندان را به دنبال داشت.

وی اظهار کرد: لازم است بدانیم پرداخت‌ها توسط تمام مراجعان سیستمی شده است و این موضوع مانع از بروز فساد و اعمال سلیقه اشخاص می‌شود، اما کیفیت خدمات باید سرعت بخشیده شود تا میزان رضایت شهروندان نیز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص موضوع درآمدها، گفت: پیش از این پرداخت‌ها بر اساس توافقات در شهرداری‌ها انجام می‌شد که امروزه با یکسان کردن فرمول محاسبات، در این زمینه شفاف‌سازی شده است.

وی افزود: درآمد یک منطقه شهری به ظرفیت‌های منطقه بازمی‌گردد، لذا شناسایی دقیق ظرفیت‌های اقتصادی مناطق نیز در دستور کار کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر است که تا چند ماه آینده این مهم محقق می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت شهری باید در جهت ترویج استفاده از سرای ۱۰ باشد تا این ابتکار و اقدام در نهایت بهره‌وری خود قرار گیرد.

کد خبر 613196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.