دریافت عوارض کسری فضای باز ممنوع شد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص دریافت عوارض کسری فضای باز، گفت: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه دریافت عوارض کسری فضای باز را ابطال و غیرقانونی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در نشست کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه دریافت عوارض کسری فضای باز را ابطال و غیرقانونی اعلام کرده است، در این راستا به مناطق شهرداری ابلاغ شد تا عوارض کسر فضای باز برای ملک‌هایی که آپارتمان به حساب نمی‌آید، از شهروندان دریافت نشود.

وی ادامه داد: با توجه به سازوکار قانونی، شهرداری یزد مکلف شد برای هفته آینده مستندات و سوابق مربوط به کسر فضای باز را تهیه و در کمیسیون مطرح کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر در خصوص درخواست شهرداری مبنی بر دریافت کارمزد تقسیط در رابطه با ماده ۱۰۱، افزود: در این زمینه بر اساس مدت زمانی که قانون برای شهرداری مشخص کرده است تقسیط ۳۶ ماهه در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که پرداخت نقدی یا تقسیط برای شهروندان اختیاری است و در پرداخت نقدی برای شهروندان تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده و با انتخاب تقسیط، طبق آیین‌نامه‌ای که در شورای ششم شهر مصوب شده است، عوارض کارمزد حداقلی برای شهروند در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 613187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.