پیشرفت خط ۲ متروی اصفهان طبق برنامه است/ تلاش مدیریت شهری برای تامین منابع مالی مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه عملیات حفاری خط دو متروی این کلان‌شهر از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال فعالیت است، گفت: تأمین منابع مالی این پروژه بسیار سخت است، اما مدیریت شهری اصفهان تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی به کار گرفته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن واعظی‌فر امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در خط دوم قطار شهری، اظهار کرد: سه خط برای قطار شهری اصفهان پیش‌بینی شده است که خط یک آن به طول حدود ۲۲ کیلومتر از ایستگاه قدس خیابان امام خمینی تا ایستگاه پایانه صفه با ۲۰ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است و نزدیک به ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

وی با اشاره به احداث خط دو قطار شهری، گفت: این خط به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شمال زینبیه از محله دارک آغاز شده است و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه برای خط دو قطار شهری ۲۳ ایستگاه پیش‌بینی شده است که اولویت اجرا در این خط ۱۶ ایستگاه است، تصریح کرد: فاز نخست خط دوم قطار شهری از محله دارک خیابان زینبیه تا خیابان کهندژ در اولویت اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در مسیر خط دوم قطار شهری، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت شمال شرق بدون خطا به آن ورود می‌کند و این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم، البته عملیات حفاری خط دو متروی اصفهان از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال فعالیت است.

واعظی‌فر با اشاره به فعالیت دستگاه حفار تی.بی.ام از جبهه غرب، اظهار کرد: عملیات حفاری با استفاده از یک دستگاه تی‌.بی‌.ام به قطر ۹.۵ متر از ایستگاه شهید حجازی آغاز شده است و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه شهید خرازی در خیابان صاحب روضات رسیده است که چند ماه پیش وارد ایستگاه کاشانی شد، اکنون نیز عملیات حفاری در ایستگاه خلجا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ترکیب ایستگاه‌ها را در محدوده ایستگاه ابن‌سینا خواهیم داشت، گفت: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری طبق برنامه پیش رفته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه هزینه‌های احداث مترو بسیار زیاد است، افزود: تأمین منابع مالی این پروژه بسیار سخت است، اما مدیریت شهری اصفهان تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی به‌کار گرفته است که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه بخش سی‌ویل خط دو مترو حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در دنیا توسعه حمل‌ونقل عمومی جایگزین ساخت بزرگراه و پارکینگ شده است، البته حمل‌ونقل عمومی در مترو و اتوبوس مصداق پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: هر پروژه‌ای در شهر اجرا شود، شهروندان نظاره‌گر آن و تغییرات هستند، اما پروژه قطار شهری در زیر زمین اجرا می‌شود و مردم از روند اقدامات و پیشرفت آن اطلاعی ندارند.

وی با اشاره به احداث خط سوم قطار شهری به طول هشت کیلومتر، خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و مسیر خط سوم مترو از میدان آزادی تا پل زندان با هشت ایستگاه آماده شده اما تنها مشکل تأمین منابع مالی آن است.

واعظی‌فر با اشاره به توسعه خط یک مترو، گفت: توسعه خط یک مترو به طول ۵.۵ کیلومتر با پنج ایستگاه پیش‌بینی شده است که از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و به میدان استقلال می‌رسد و در نهایت به خط مترو شاهین‌شهر وصل خواهد شد.

کد خبر 613175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.