خدمت به آموزش و پرورش، خدمت به نسل امروز و فردای کشور است

امام جمعه زرین شهر گفت: آموزش و پرورش به تنهای نمی‌تواند در سیستم تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند بلکه باید همه به کمک او بیایند و با انجام وظیفه‌های ذاتی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به تربیت صحیح نسل آینده کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است و توفیق تربیت انسان مقام رفیع و بسیار بزرگی است، اظهار کرد: ایجاد تحول در آموزش و پرورش شهرستان نیازمند همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان است از این رو همه باید خود را در مقابل آموزش و پرورش مسئول بدانند.

وی با اشاره به سو استفاده دشمن از خلاء آموزش فرهنگی در دوران کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان، افزود: شیوع ویروس منحوس کرونا و به دنبال آن برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین آسیب‌های جدی را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد و نمونه بارز این آسیب‌ها را در جریان اغتشاشات اخیر و در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در سیستم تعلیم و تربیت خانواده، مدرسه، مسجد، حوزه علمیه، بسیج و نهادهای مختلف دارای نقش و جایگاه هستند و بر همین اساس باید با تلاش شبانه روزی و جبران کم کاری‌های صورت گرفته در دوران کرونا به کمک متولی اصلی آن یعنی آموزش و پرورش بشتابیم.

وی خدمت به آموزش و پرورش را خدمت به نسل امروز و فردای کشور دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهای نمی‌تواند در سیستم تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند بلکه باید همه به کمک او بیایند و با انجام وظیفه‌های ذاتی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به تربیت صحیح نسل آینده کشور کمک کنند.

باقریان با بیان اینکه امروز جبهه تعلیم و تربیت نیازمند نقش آفرینی سردارانی چون سرداران دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: امروز همچون دوران دفاع مقدس باید نیروهای جهادی در زمینه‌های مختلف برای کمک به آموزش و پرورش بسیج شوند و انتظار می‌رود طلاب، فرهنگیان، دانشجویان، بسیجیان و… برای نقش آفرینی در مسیر تعلیم و تربیت تمام توان خود را به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه تعلیم تربیت میدان مهمی است که همه باید با تمام توان در این میدان به نقش آفرینی بپردازند از این رو باید توجه داشت امروز جبهه تعلیم و تربیت نیازمند جهادگرانی همچون شهدای هشت سال دفاع است که خالصانه جان و مال خود فدای حفظ ایران اسلامی کردند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه پیوند امام جمعه و آموزش و پرورش زرین شهر برکات خوبی را به همراه داشته است، افزود: بنده به عنوان امام جمعه زرین شهر به همراه تیم بزرگ کاری خود ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشته و برنامه‌های بسیار خوبی را در پرتو این همراهی و همکاری و مدیریت خوب اداره آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسانده‌ایم و قطعاً این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نسل جوانان و نوجوانان باید میدان‌دار برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشند گفت: تقویت و تشویق حضور نسل جدید در نماز جمعه آثار و برکات بسیاری را به همراه دارد از این رو باید اتصال مدارس به نماز جمعه را به عنوان یک ضرورت دنبال کرد.

باقریان تصریح کرد: ستاد نماز جمعه باید هنر جذب نسل جوان را داشته باشد و در این مسیر دست یاری به سمت همه دلسوزان دراز می‌کنیم.

کد خبر 613155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.