لزوم نصب حفاظ ایمنی روی کامیون‌ها و کامیونت‌ها از اول دی‌ماه

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برابر مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، از اول دی‌ماه همه رانندگان کامیون‌ها و کامیونت‌ها ملزم به نصب حفاظ ایمنی روی وسیله نقلیه خود خواهند بود.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جان‌باختگان و مجروحان سوانح ترافیکی ناشی از برخورد سواری‌ها و قرار گرفتن آن‌ها زیر کامیون و کامیونت‌ها است، نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی نقش مؤثری در بازدارندگی و کاهش جان باختگان و مجروحان خواهد داشت.

وی افزود: برابر مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، الزامات نصب حفاظ ایمنی روی کامیون و کامیونت‌ها از اول دی‌ماه اجرایی خواهد شد و پس از این تاریخ درصورتی‌که کامیون یا کامیونتی فاقد این حفاظ‌ها باشد، ضمن اعمال قانون از ادامه حرکت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رانندگان کامیون‌ها و کامیونت‌ها که در طرح نمایان‌سازی وسایل نقلیه با این پلیس همکاری لازم را انجام دادند، نسبت به نصب این حفاظ‌ها اقدام کنند تا شاهد کاهش جان‌باختگان و مجروحان تصادف خودروهای سواری با این خودروها در راه‌های کشور باشیم.

کد خبر 613139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.