مرتضوی توانایی کار در این وزارتخانه را ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله‌گرایی نکنید، زیرا اگر در مجلس قبیله‌گرایی کنید، رسوا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی در نشست علنی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با برنامه‌های وی اظهار کرد: امیدوارم این گفت‌وگوها در صحن مجلس برای مردم مفید باشد. یک معیار در قرآن در خصوص ادای امانت به اهل آن ذکر شده است. امروز باید ببینیم که آقای مرتضوی اهلیت لازم برای این امانت را دارد یا خیر.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عکس‌های شهدا در بالای سر ما هنگام دادن رأی ما را مشاهده می‌کنند که آیا لابی‌گری، قوم‌گرایی، تحول‌گرایی یا مدیریت لازم عامل رأی ما است یا خیر، ادامه داد: مرتضوی باشخصیت و دوست‌داشتنی است، اما آیا این معیارها برای این به دست آوردن این سِمت کافی است؟

وی با تاکید بر اینکه جست‌وجوهایی درخصوص کتاب‌های مرتضوی و تالیفات وی داشتم، اما هیچ موردی را مشاهده نکردم، تاکید کرد: انتخاب مدیران این چنینی چه پیامی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد؟ اداره سفرهای استانی ریاست‌جمهوری آخرین سمت ایشان است، کدام یک از ما از مدیریت سفرهای استانی راضی هستیم؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام سوابق وزیر پیشنهادی در وزارت کشور است، گفت: ۱۰ درصد نفت و گاز کشور و ۱۲ درصد بازار سرمایه در اختیار این وزارتخانه بوده و دارای دو بانک است، این وزارتخانه حساس است و یک تصمیم اشتباه در آن ماه‌ها کشور را دچار مشکل کرد. باید به خودمان بیاییم و ببینیم که آیا مرتضوی تخصص لازم را دارد یا خیر. وجدان خود را بیدار کنید.

طغیانی با اشاره به تصمیمات سیاسی و وضعیت وزارتخانه و با بیان این که بنگاه‌داری شستا از پس پرداخت حقوق بازنشستگان برنمی‌آید، ادامه داد: مرتضوی توانایی کار در این وزارتخانه را ندارد و باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، آیا هر شهردار خوبی، وزیر خوبی است؟ مگر دفعه قبل کلید وزارتخانه صمت را به استاندار خوب ندادیم؟

وی با بیان اینکه تنها از باب وظیفه شرعی پشت تریبون آمدم تا وجدان شما را بیدار کنم، خطاب به وزیر پیشنهادی تصریح کرد: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله‌گرایی نکنید، زیرا اگر در این مجلس قبیله‌گرایی کنید، رسوا می‌شوید. از وزارتخانه رسوب‌زدایی کنید، زیرا از هر دوره‌ای در آن رسوب‌هایی مانده است که باید افراد توانمند را جایگزین آنها کنید. براساس تأکیدات مقام معظم رهبری نیز باید امور را به مردم واگذار کنید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه از بنگاه‌داری دولتی به بنگاه‌داری خصولتی افتاده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مجلس دو تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی انجام شده است.

کد خبر 613131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.