۱۱۲۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ارومیه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: امسال، ۱۱۲۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات از سوی آتش‌نشانان در شهر ارومیه انجام شده است.

به گزارش ایمنا، حسین سربازرشید با اشاره به انجام ۱۱۲۰ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات، اظهار کرد: از این تعداد ۶۴۵ مورد اطفا حریق و مابقی امداد و نجات است.

وی با اشاره به انجام ۶۴۵ مورد عملیات اطفای حریق، افزود: از این تعداد عملیات ۱۳۰ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۶۲ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۵۸ مورد مربوط به مراکز تجاری و انباری، ۸۷ مورد از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مراتع، جنگل‌ها، باغات، ۱۵۱ مورد نیز محوطه و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۴۷۵ مورد عملیات امداد و نجات از سوی آتش‌نشانان انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد نیز ۵۸ مورد زنده گیری مار سمی و حیوانات خطرناک، ۳۶ مورد چیدن انگشتر، ۱۲۶ مورد امدادرسانی در آسانسور، ۳۵ مورد تصادفات و واژگونی خودرو و نیاز به رهاسازی سرنشین محبوس مانده، شش مورد نجات از چاه و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی ادامه داد: اعمال آموزش‌های همگانی اطفا حریق به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ ایمنی جامعه برای دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، کارکنان ادارات، سازمان‌ها، کارخانجات، آموزش همگانی به تعداد ۱۱۲۸ نفر و به میزان ۱۵۸ ساعت برگزار شد و ۶۱۲ نفر از کارکنان عملیاتی این سازمان آموزش‌های تخصصی را به میزان ۱۰۶ ساعت آموزش دیده‌اند.

سربازرشید در تشریح عملکرد و فعالیت اداره پیشگیری این سازمان، اظهار کرد: ۲۸۸ مورد صدور مجوز احداث ساختمان، ۱۳۵ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های متقاضی پایان کار، ۹۵۱ مورد بازدید ایمنی نداشتن خلافی، ۸۰ مورد بازدید مشاوره‌ای به درخواست مالکان از سوی کارشناسان اداره پیشگیری و نظارت بر ابنیه این سازمان به شهروندان ارائه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 613013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.