اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: انتظار می‌رود آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متصل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا جاوید اظهار کرد: زیرساخت‌های منطقه ۲۲ شهرداری تهران جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد.

وی، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را فاضلاب و سرانه‌های خدماتی و آموزشی عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز طی این سال‌ها بهتر شده است، البته باید به هفت سرانه خدماتی در منطقه ۲۲ علاوه بر فضای سبز توجه شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: محدودیت‌های ابلاغی شورای عالی شهرسازی برای منطقه ۲۲ بلاوجه، غیرتخصصی و بر اساس یک جو سیاسی و غیرکارشناسی در سنوات قبل اعمال شد؛ این محدودیت‌ها باید با یک بستر تخصصی و فنی تلفیق شود تا به نقطه تعادلی برسد.

وی با اشاره به بعضی ساخت‌وسازها در منطقه و به ویژه مجاورت دریاچه، گفت: بعضی ساخت‌وسازها می‌توانست با کیفیت بهتر و حتی فوق کیفیت ساخت و ساز در ایران طی سنوات گذشته صورت گیرد. باید این بستر آماده شود تا در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد؛ در واقع در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم.

جاوید با اشاره به اهمیت دریاچه، گفت: انتظار می‌رود آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متصل شود؛ خط ۱۰ متروی افق، نجات‌بخش منطقه ۲۲ است و باید یک خط دیگر توسط شهردار جدید در این منطقه تعریف شود چرا که یک خط کم است و باید پوشش مترو در این منطقه تکمیل شود.

کد خبر 612999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.