چرمهین؛ میزبان کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان

شهردار چرمهین گفت: کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان با حضور یادگاران دفاع مقدس و فرماندهان لشگری و کشوری در یادمان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

شهاب ثابت‌راسخ در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، برگزاری کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان در شهر چرمهین را یکی از وقایع مهم پیش روی این شهرستان دانست و اظهار کرد: اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی به برکت وجود پرخیر و برکت شهدا است و برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا یکی از بهترین ابزارها و ظرفیت‌هایی به شمار می‌آید که با استفاده از آن می‌توان فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل‌های جدید انتقال داد.

وی با بیان اینکه دفاع از دین، اسلام و انقلاب اسلامی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: در طول چهار دهه اخیر به دلیل پیشرفت‌های روزافزون ایران اسلامی توطئه دشمنان همواره بیشتر و پیچیده‌تر شده است، به نحوی که آنان با تهاجم فرهنگی و عملیات روانی به دنبال زیر سوال بردن ارزش‌ها و توطئه علیه فرهنگ‌های ارزشی کشور هستند.

شهردار چرمهین با بیان اینکه برگزاری رویداد بزرگی همچون کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان موجب هم‌بستگی گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌شود، تصریح کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و قطعاً برگزاری مراسم یادواره و کنگره شهدا یادآور عزت و غرور بوده است، چراکه رزمندگان اسلام با سلاح ایمان و با پیروی از منویات امام راحل در برابر مستکبران جهان ایستادند و به پیروزی رسیدند.

ثابت‌راسخ تاکید کرد: مکتب شهدا سفینه‌النجات، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و یادواره شهدا مقدمه‌ای برای تمدن نوین اسلامی است، از این رو باید در برگزاری یادواره شهدا به‌گونه‌ای عمل شود که شالوده‌ریزی بنای رفیع تمدن اسلامی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی، ایستادگی، شوق و طراوت ملت و غنا و قوت فرهنگی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی گفت: سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان گنجینه‌های ارزشمند معنوی هستند که آحاد جامعه با بازخوانی خاطرات و سبک زندگی آنان بیشتر با سیره و منش، روحیه فداکاری، ایثار و شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت این افراد آشنا می‌شوند.

شهردار چرمهین افزود: کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان، شنبه سی‌ام مهرماه ساعت ۱۹:۰۰ با حضور یادگاران دفاع مقدس و فرماندهان لشگری و کشوری در یادمان شهدای گمنام شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 612946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.