برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک با اولویت محله‌محوری

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک از برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک به منظور بهره‌مندی سراسری شهروندان خبر داد.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نظر داریم در هفته فرهنگی اراک ظرفیت‌های این شهر را معرفی کنیم و افتخاراتی که در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی در موقعیت‌های تاریخی این شهر شکل گرفته را به مردم بشناسانیم.

وی افزود: به همین مناسبت روزهای بیست‌وهشتم مهرماه تا چهارم آبان‌ماه به ترتیب با عناوین اراک شهر شهیدان و امیران، اراک مهد فرهنگ و ادب و هنر، اراک پایگاه اولین گام‌های انقلاب، اراک شهر عالمان و مهد فرزانگان، اراک خاستگاه صنعت، اراک خاستگاه پهلوانان و قهرمانان و اراک شاهکار معماری نوین نام‌گذاری شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان استان مرکزی و به ویژه شهر اراک در جبهه‌ها خط‌شکن بودند و شهدای ارزشمندی همچون شهیدان کاوه نبیری، سیاوش امیری و اکبرزاده و شهدای بسیاری که در راه دفاع از میهن جان خود را فدا کردند، از سرمایه‌های این شهر به شمار می‌روند که باید در فرصت‌هایی مانند هفته اراک به جوانان اراکی شناسانده شوند.

وی تاکید کرد: در نظر داریم علاوه‌بر معرفی افراد شاخص و فرهیختگان اراکی در حوزه‌های مختلف، مجموعه‌های فرهنگی فعال در سطح شهر اراک را نیز به گونه‌ای معرفی کنیم که مردم از امکانات این مراکز بهره‌مند شوند، زیرا این موضوع در افزایش حس تعلق شهروندی مؤثر خواهد بود، بهره‌برداری از زورخانه مرکزی شهر در دومین روز از هفته نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

قربانی با بیان اینکه برنامه متنوع بسیاری در طول ایام این هفته برگزار خواهد شد، افزود: در نظر داریم این برنامه‌ها با رویکردی محله محور و به شکل منتشر شده برگزار شود تا عموم مردم بتوانند از اتفاقات رقم خورده در شهر اراک بهره‌مند شوند.

کد خبر 612890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.