کاهش درخواست شرکت‌های حمل‌ونقلی مشهد برای سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در مدت دو سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، اکثر رانندگان تاکسی شغل خود را تغییر دادند یا از حمل‌ونقل اینترنتی استفاده کردند، زیرا این روش، درآمد بیشتر و مسئولیت‌پذیری کمتری نسبت به سرویس مدارس دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که در سال ۹۷، توسط وزارت کشور ابلاغ شد، وظیفه مدیریت بر کارگروهی متشکل از سه نفر که اعضای اصلی این گروه هستند به شهرداری، آموزش و پرورش و انجمن اولیا واگذار شده است و جلسات این کارگروه بر اساس نیاز در ایام سال برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعات این جلسات، تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس است که بر اساس ماده ۹ قانون حمل‌ونقل، هر خودرویی که بخواهد در حوزه حمل‌ونقل کار کند، باید مجوز لازم را از شهرداری دریافت کند و در این کارگروه نیز وظیفه شهرداری گزینش رانندگان شرکت‌های حمل‌ونقلی، مطرح کردن آن در کارگروه ماده ۱۸ و معرفی به آموزش و پرورش است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تعیین نرخ سرویس‌های مدارس توسط کارگروه تعیین می‌شود و شهرداری تنها دارای یک رأی است، تصریح کرد: برای تعیین نرخ از کمک سازمان استفاده می‌شود و بر اساس قیمت آنها و مواردی همچون حقوق و مزایای راننده، استهلاک خودرو و تورم نرخ تصویب می‌شود.

وی اضافه کرد: در مدت دو سالی که مدارس تعطیل شد، اکثر رانندگان تاکسی یا شغل خود را تغییر دادند یا از مد حمل‌ونقل اینترنتی استفاده کردند، زیرا این روش، درآمد بیشتر و مسئولیت‌پذیری کمتری نسبت به سرویس مدارس دارد؛ در سال ۹۸ به دلیل تعداد زیاد شرکت‌های حمل‌ونقل، از میان آن‌ها گزینش می‌کردیم، اما امسال این میزان به کمتر از ۵۰ شرکت رسیده است.

محبی در خصوص گلایه والدین بابت پورسانت دریافتی، تصریح کرد: کرایه بر اساس جدولی مشخص تعیین می‌شود که شامل نرخ خالص کرایه پرداختی به رانندگان و هزینه بالاسری بابت بیمه، مالیات، درصدی برای شرکت، درصدی برای شهرداری و درصدی برای آموزش و پرورش است که حدود ۱۸ درصد را شامل می‌شود، همچنین برای ایجاد انگیزه رانندگان، مقرر شد بنزین سرویس‌های مدارس را به شرط ثبت‌نام آن‌ها در سامانه سپند، تأمین کنیم.

کد خبر 612889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.