کرج در پیچ‌وخم انتخاب شهردار

کلان‌شهر کرج بعد از گذشت یک سال همچنان در پیچ‌وخم انتخاب شهردار است. اولین شهردار این کلان‌شهر برکنار و دومین شهردار منتخب شورای اسلامی شهر نیز رد صلاحیت شد و اکنون نامه سومین شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شده و شهر در انتظار جبران زمان ازدست‌رفته برای پیشرفت و توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتخاب شهردار کرج، موضوعی است که در هر دوره از شورای اسلامی شهر حواشی و چالش‌های متعددی را به دنبال دارد، از دخالت افراد صاحب قدرت خارج از مجموعه تا در نظر گرفتن صلاح و مصلحت شخصی از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر، هر کدام گره‌ای بر سر راه انتخاب شهردار است، اما در نهایت باید تنها به شعار «مصلحت شهر و شهروندان» توجه و شهردار این کلان‌شهر هر چه زودتر مشخص شود تا شهر به سامان برسد.

کرج که به عنوان نخستین کلان‌شهر در این دوره از مدیریت شهری شهردار خود را برکنار کرده بود، موفق نشد احراز صلاحیت نفر دوم را از وزارت کشور دریافت کند، البته این موضوع دور از ذهن نبود، پس از برکناری مصطفی سعیدی‌سیرایی که حین انتخاب وی انتقادات بسیاری به شورای اسلامی شهر وارد شد و حتی نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز به آن اشاره داشت، سرانجام وی با گذشت حدود هشت ماه به دلیل نداشتن عملکرد مناسب برکنار شد و مجید سریزدی در رقابت با منوچهر غفاری با یک رأی بیشتر به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شد، اما طبق گمانه‌زنی‌ها و با توجه به پرونده‌های قضائی مجید سریزدی که در صحن شورای ششم شهر نیز به آن اشاره شد، صلاحیت وی از سوی وزارت کشور تأیید نشد و پس از معطل ماندن شهر در حدود دو ماه، شورای اسلامی شهر باید فرد دیگری را انتخاب کند، البته در این مدت منوچهر غفاری به عنوان سرپرست شهرداری کرج فعالیت می‌کرد. سرانجام و با رأی اکثریت، مهرداد کیانی به عنوان سومین شهردار منتخب شورای ششم شهر کرج به وزارت کشور معرفی شد و شهر در انتظار جبران زمان ازدست‌رفته برای پیشرفت و توسعه است.

شهردار اجرای برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی را سرعت بخشد

عمار ایزدیار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: طی نشستی با حضور اعضای شورای ششم شهر و سرپرست سابق شهرداری مراسم تفویض اختیار به مهرداد کیانی به عنوان سرپرست جدید شهرداری کرج انجام شد.

وی می‌افزاید: به منظور پیشبرد و تسریع در اجرای برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی انتخاب مهرداد کیانی به عنوان سرپرست شهرداری کرج در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید تا امور شهر بر زمین نماند.

شهردار اهتمام ویژه‌ای برای انجام اقدامات عمرانی داشته باشد

مریم قهرمانی‌صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص انتخاب شهردار کرج و مشکلات موجود در این زمینه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اهمیت دارد و نباید از این پس پروژه‌ها با تعلل همراه شود و شهردار باید اهتمام ویژه‌ای برای انجام اقدامات عمرانی داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به مشکلات انتخاب شهردار کلان‌شهر کرج و فصل انجام پروژه‌های عمرانی، مدیریت شهری باید همواره تلاش کند تا پروژه‌های مهم این کلان‌شهر بر اساس زمان‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های تعیین شده به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اثر منفی و سابقه طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های ناتمام در روند توسعه شهر، می‌افزاید: همان‌طور که بارها در جلسات گوناگون مطرح و تاکید شده مدیریت شهری موظف است تا پروژه‌های در دست اجرا، همچون پیگیری ادامه بلوار ناصربخت و توافقات با تعاونی ارتش، تعطیلی پروژه بلوار قزل‌حصار و تعطیلی پروژه پارکینگ خانواده در منطقه هشت که مطابق برنامه زمان‌بندی باید ابتدای سال ۱۴۰۱ به افتتاح می‌رسید را در زمان مقرر تمام و بهره‌برداری کند.

وی خاطرنشان می‌کند: انجام نشدن تشریفات مناقصه اجرای سه تقاطع غیرهمسطح علی‌رغم گذشت هفت ماه از سال، پیشرفت بسیار کم و به طور عملی تعطیلی پروژه پارک‌رود و به‌روز نشدن تابلوها و علائم ترافیکی با توجه به تغییر مسیرهای تردد و حجم متغیر ترافیک از اقدامات اساسی است که شهردار باید هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

تدبیر شورای شهر برای انتخاب شهردار کرج

علی قاسم‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در خصوص انتخاب شهردار به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: شهردار منتخب کرج با تدبیر شورای اسلامی شهر، فعالیت خود را آغاز کرده است و انتظار می‌رود صداقت، شهامت، شجاعت، فسادستیزی و برنامه‌ریزی را محورهای فعالیت خود قرار دهد و از تمام ظرفیت‌های شهرداری برای خدمت به مردم این شهر استفاده کند.

وی تاکید می‌کند: بی‌شک رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر مبتنی بر احترام متقابل و پرداختن به وظایف قانونی است و به مسئله‌ای جز این نباید پرداخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج می‌گوید: کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر باید به دور از تفرقه ارتقای سازمانی، پرداختن به روزهای ازدست‌رفته، چگونگی خدمت‌رسانی بهتر و تبدیل کرج به جای بهتری برای زندگی را هدف خود قرار دهند.

وی می‌افزاید: در این مسیر دشواری‌هایی وجود دارد که اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهردار، با برنامه‌ریزی مبتنی بر قانون باید آن را رفع کنند.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه شورای ششم شهر کرج در بعضی موارد مظلوم واقع شده است، می‌گوید: با این وجود آمادگی خدمت‌رسانی به شهروندان در این شورا با تمام توان، انگیزه، اتحاد و انسجام، وجود دارد و نمونه‌ای از اتحاد و همدلی اعضا، در نحوه رأی دادن به شهردار منتخب نمایان بود.

اجازه نمی‌دهیم تفرقه‌افکنی‌ها موجب خدشه به خدمت‌رسانی شود

وی اضافه می‌کند: دیگران نمی‌توانند این اتحاد و همدلی را مورد هدف قرار دهند و بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری فاصله ایجاد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان می‌کند: طی ۱۴ ماه فعالیت شورای ششم، ۱۸ پروژه عمرانی به بهره‌برداری رسید که می‌توان گفت به صورت تقریبی هر ۲۳ روز یک پروژه تقدیم شهروندان شده است.

قاسم‌پور تاکید می‌کند: اجازه نمی‌دهیم تفرقه‌افکنی‌ها موجب وارد شدن خدشه به خدمت‌رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان شود.

وی تصریح می‌کند: شورای ششم شهر کرج، فارغ از هر اتفاق، رویکرد، موضوع، نگاه و مشورت مرسوم و غیرمرسومی که نگاه بیرونی به آن وجود دارد، تصمیم گرفته است تا با اتحاد و همدلی در کنار شهرداری، روزهای پرفروغی را برای مردم رقم بزند. در این راه دست یاری‌کنندگان را به گرمی می‌فشاریم و انتقادات در دایره انصاف و عدالت را می‌پذیریم و از تمام دلسوزان و کنشگران اجتماعی درخواست کمک داریم.

کد خبر 612856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.