افزایش ۱.۵ برابری تعداد اتوبوس‌های شهری قم

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در پاسخ به مطالبه مردم برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها، از افزایش ۱.۵ برابری اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی این شهر خبر داد و گفت: با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی، تعداد اتوبوس‌های فعال شهر به ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علی نیک اظهار کرد: در ماه‌های نخست سال با کمبود اتوبوس در شهر مواجه بودیم که با تدابیر اندیشیده شده، از شهریورماه تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر ۱.۵ برابر و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شده و تعداد اتوبوس‌های فعال شهر به ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به مطالبات مناطق دو و هشت برای افزایش اتوبوس، تصریح کرد: هنوز در خط پردیسان و منطقه دو با کمبود اتوبوس مواجه هستیم که تلاش می‌کنیم تا چند ماه آینده نیز کمبود این دو منطقه را برطرف کنیم.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یکی از مشکلات سازمان اتوبوسرانی در تأمین اتوبوس را هزینه‌های بسیار بالای خرید و نگهداری اتوبوس دانست و گفت: قیمت تمام‌شده جابه‌جایی هر مسافر برای مدیریت شهری حدود ۵,۴۰۰ تومان است، درصورتی‌که مسافران تنها ۱,۵۰۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند و هر اتوبوس در ماه با ۱۶ ساعت کار حدود ۶۰ میلیون تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد.

وی هزینه بالای تأمین قطعات اتوبوس‌ها را نیز مطرح کرد و افزود: سازمان تلاش می‌کنند قطعات را به‌صورت عمده و از تهران خرید کند تا در صورت خرابی اتوبوس‌ها، مدت‌زمان زیادی از ناوگان خارج نشود، اما باز تحریم‌ها در تأمین قطعات برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

کد خبر 612849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.