لزوم مشورت با هیئت اندیشه‌ورز برای ترویج سبک زندگی اسلامی

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیاز به مشورت هیئت اندیشه‌ورز با حضور فرهنگیان، نخبگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و صاحب‌نظران داریم.

به گزارش ایمنا، منصور احمدی اظهار کرد: ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی به ویژه در برهه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم می‌طلبد به شاخصه‌های ده‌گانه بارز سبک زندگی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی، افزود: در کنش‌ها و اغتشاش‌های اخیر هرچند قاطبه مردم و جوانان در صف نظام هستند، اما در مجموع انتظار ما از جوانان برآورده نشد که این به نوع تربیت بازمی‌گردد؛ تعداد بسیار معدودی نشان دادند که شاخصه‌های سبک زندگی غربی بی‌تأثیر و کم تأثیر نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این جلسه با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل شده است، ادامه داد: روابط و رفتارهای اجتماعی مردم در استان، الگوهای معماری و شهرسازی، مصارف فرهنگی، تغذیه و نوع غذا ایرانی اسلامی، کالاهای مصرفی، رسانه‌ها، ارزش‌ها، اوقات فراغت، نوع و محل سکونت، شغل و تحصیلات شاخصه‌هایی هستند که هدف‌گذاری شده‌اند و در سبک زندگی اسلامی ایرانی حائز اهمیت هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیاز به مشورت هیئت اندیشه‌ورز با حضور فرهنگیان، نخبگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و صاحب‌نظران داریم، افزود: با توجه به اینکه از نظر تئوری راهکارهای مفیدی داریم نیاز امروز ما تبلیغ و ترویج است.

وی ادامه داد: اعضای شورای فرهنگ عمومی راهکارهای اجرایی و تاکتیک‌های عملیاتی کردن زیربنای فکری و فرهنگی را عنوان کنند که به‌عنوان فرهنگ عمومی در سطح جامعه منتشر شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 612819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.