استفاده از سینماگران به عنوان سفیران کتابخوانی کشور

رئیس سازمان سینمایی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران کتابخوانی استفاده کند.

به گزارش ایمنا، محمد خزاعی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: به طور قطع، بهره‌گیری از ابزارهای، چون سینما برای تبیین و ترویج موضوع کتابخوانی بسیار مهم است و می‌توان با همکاری‌های متقابل از ظرفیت‌های مغفول مانده در این دو حوزه به نفع هم استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سینماها در کشور و مقایسه آماری آن با دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد: از ظرفیت‌های زیرساختی نهاد کتابخانه‌ها چنانچه از استانداردهای لازم برای بهره‌مندی سینمایی برخوردار باشند، می‌توان استفاده کرد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: کتاب و کتابخانه با سینما پیوند ناگسستنی دارد بنابراین می‌توان با شناسایی شرایط و زمینه‌های لازم، پیوند بین این دو بخش را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی کتاب‌هایی که قابلیت مرجعیت اقتباس را دارند از نیازهای سینمای کشور است خاطرنشان ساخت: نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند در این زمینه با کمک کارشناسان و خبرگان آثار واجد شرایط را به تناسب نیاز جامعه معرفی کند.

خزاعی با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های تخصصی سینما در استان‌های مختلف کشور، تقویت رویکرد سینما در مراکز کتابخانه‌ها و حضور این نهاد در رویدادهای مهمی همچون جشنواره فیلم فجر به‌ویژه تجلی اراده ملی، گفت: این نهاد می‌تواند در قالب همکاری مشترک با بنیاد سینمایی فارابی اقدام به تولید آثار نماید که فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور ارتقا و گسترش یابد.

وی پیشنهاد داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی از سینماگران شاخص و مؤثر به عنوان سفیران کتابخوانی استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 612806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.