کریم بنزما برنده توپ طلا فرانس فوتبال شد!

مراسم توپ طلا ۲۰۲۲ در سالن دوشاتلیه پاریس برگزار شد و مطابق انتظارها کریم بنزما برنده توپ طلا فرانس فوتبال شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم اهدای توپ طلای سال ۲۰۲۲ در سالن دوشاتلیه پاریس آغاز شده است و خیلی‌ها انتظار دارند تا امشب کریم بنزما به واسطه فصل فوق العاده خود صاحب توپ طلا شود.

* رده بندی بازیکنان در مراسم توپ طلا امسال درحال معرفی است که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

لحظه به لحظه با مراسم توپ طلا ۲۰۲۲

*رودیگر به صورت مشترک با کانسلو، انکونکو، کیمیخ و مانیان در رتبه بیست و پنج توپ‌طلا قرار گرفتند.

*برناردو سیلوا، فودن و آرنولد هم در رتبه بیست و دوم توپ‌طلا، جا گرفتند.

*هری کین در رتبه بیست و یکم توپ‌طلا قرار گرفت.

*کریستیانو رونالدو در رتبه بیستم توپ‌طلا قرار دارد.

*رده هفدهم هم بصورت مشترک به ولاهوویچ و لوییز دیاز و کاسمیرو رسید.

*فن دایک در رتبه شانزدهم توپ طلا قرار گرفت.

*فابینیو و رافائل لیائو در رتبه چهاردهم توپ‌طلا قرار گرفتند.‌

*سباستین هالر در رتبه سیزدهم توپ‌طلا قرار گرفت.

*ریاض محرز در رتبه دوازدهم توپ‌طلا قرار گرفت.

*سون هیونگ مین ستاره آسیایی تاتنهام رتبه یازدهم توپ‌طلا قرار گرفت.

* برای اولین بار از سال ۲۰۰۶، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بین ۳ فوتبالیست برتر جهان در مراسم توپ طلا حضور ندارند.

*مراسم رسمی اهدای توپ طلا ۲۰۲۲‌، ساعت ۲۲ به وقت کشورمان در سالن برگزاری مراسم، آغاز خواهد شد.

* کریم بنزما که بسیاری او را فاتح اصلی توپ طلای امسال می‌دانند، لحظاتی پیش وارد سالن محل برگزاری مراسم توپ طلا شد.

* وینیسیوس جونیور مهاجم رئال مادرید دهمین برزیلی تاریخ خواهد بود که، در بین ۱۰ بازیکن برتر توپ طلا قرار می‌گیرد. رونالدو، روبرتو کارلوس، ریوالدو، رونالدینیو، کاکا، آدریانو، روبینیو، نیمار و آلیسون پیش از این در این فهرست قرار گرفته بودند.‌

* زین الدین زیدان فرانسوی هم در مراسم امشب حضور دارد، او که سرمربی سابق بنزما در رئال مادرید بوده در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا کریم برنده توپ طلا است، گفت: "او کاملاً شایسته این جایز است."

* زین الدین زیدان فرانسوی هم در مراسم امشب حضور دارد، او که سرمربی سابق بنزما در رئال مادرید بوده در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا کریم برنده توپ طلا است، گفت: "او کاملاً شایسته این جایزه است."

*رونالدو نازاریو ستاره سابق لوس بلانکوس‌ها هم در سالن حاضر است و او هم گفت: "من تقریباً مطمئن هستم که کریم برنده خواهد شد. او شگفت انگیز بود."

*کریم بنزما در حاشیه مراسم گفت: "من به بودن در اینجا افتخار می‌کنم. خوشحالم که برای اولین بار اینجا هستم و امیدوارم خبرهای خوبی بشنوم. امیدوارم این جایزه را ببرم، هفته شلوغی بود، دیروز ال کلاسیکو و امروز توپ‌طلا."

* روبرت لواندوفسکی که سال ۲۰۲۰ با کنسل شدن مراسم به حق خودش نرسید و توپ طلا را کسب نکرد، در حاشیه مراسم امشب گفت: «به کارهایی که می‌توانستم انجام دهم فکر نمی‌کنم، به کارهایی که انجام دادم فکر می‌کنم.»

* نکته جالب در خصوص توپ طلا این است که ۱۳ توپ طلای اخیر را بازیکنان شاغل در لالیگا کسب کرده اند،
آخرین بازیکنی که در لالیگا نبود و فاتح این جایزه شد، رونالدو در سال ۲۰۰۸ و عضو منچستریونایتد بود.

* توپ طلا مراسم امشب در سال ۲۰۲۲ را زین الدین زیدان فرانسوی به برنده اهدا خواهد کرد.

* گاوی ستاره نوجوان بارسلونا که عملکرد خوبی در این تیم دارد، فاتح توپ طلای جوانان شد و عنوان خود را از رونالدو نازاریو و پدری دریافت کرد. ادواردو کاماوینگا از رئال و جمال موسیالا ستاره بایرن مونیخ دوم و سوم شدند.

* لوکا مودریچ ستاره کروات رئال مادرید در رده نهم رده بندی توپ طلا ۲۰۲۲ قرار گرفت.

* ارلینگ هالند نروژی در رده بندی توپ طلا در جایگاه هشتم جای گرفت.

* وینیسیوس جونیور مهاجم برزیلی رئال مادرید، رتبه هفتم رده بندی توپ طلا را به خود اختصاص داد.

* سادیو مانه برنده سقراط (اقدامات بشر دوستانه) شد و عنوانش را از برادر سوکراتس، برزیلی دریافت کرد.

* الکسیا پوتیاس ستاره تیم زنان بارسلونا به واسطه فصل فوق العاده ای که همراه با آبی و اناری‌ها گذراند، برنده توپ طلای بانوان شد. این بازیکن در خصوص افتخاری که کسب کرده، گفت: «خیلی خوشحالم که به اینجا برگشتم، خیلی خوشحالم، در واقع یک سال پیش که جایزه اول را گرفتم، گفتم سال آینده برای پیشرفت تلاش خواهم کرد تا در خدمت تیم باشم. می‌خواهم از کادر فنی تشکر کنم. من به خودم متعهد هستم. از رئیس و مدیریت بارسلونا و همه مردم تشکر می‌کنم. این افتخار بزرگی برای بارسلونا است. با دیدن اتفاقات سال گذشته و هوادارانی که در فصل گذشته حضور داشتند، از آنها برای حضورشان تشکر می‌کنم.»

* روبرت واندوفسکی فاتح عنوان گرد مولر (بهترین مهاجم) شد و عنوانش را از خانواده این اسطوره آلمانی دریافت کرد. او گفت: "از تمام هم تیمی‌های سابقم در بایرن تشکر می‌کنم. این جایزه را با هم تیمی‌هایم در بارسلونا تقسیم می‌کنم و از آنها تشکر می‌کنم که به من کمک می‌کنند. هنوز راه زیادی در پیش داریم و هرگز تسلیم نخواهیم شد.

* کورتوا در رده هفتم، امباپه در رده ششم و صلاح در رده پنجم رده بندی توپ طلا فرانس فوتبال قرار گرفتند.

* تیبو کورتوا دروازه بان تیم فوتبال رئال مادرید، فاتح عنوان یاشین شد و عنوانش را از سباستین هالر دریافت کرد. او در خصوص فتح این عنوان گفت: می‌خواهم از باشگاه، مربیان، هم‌تیمی‌ها، رئیس، هواداران، خانواده‌ام تشکر کنم؛ از همه ممنونم. از هم تیمی‌هایم در رئال مادرید تشکر می‌کنم. حضور در این تیم عالی است، فصل گذشته برای همه عالی بود. کسب این جایزه در برابر این همه رقیب افتخار بزرگی است. از خانواده و دوستانم تشکر می‌کنم.

* باشگاه منچستر سیتی انگلیس برنده جایزه بهترین تیم سال ۲۰۲۲ شد.

* بالاخره لحظه‌ای که همه منتظرش بودند فرا رسید و کریم بنزما ستاره رئال مادرید مطابق پیس بینی‌ها برنده توپ طلا ۲۰۲۲ فرانس فوتبال شد و این عنوان را از هموطنش، زین الدین زیدان گرفت. سادی‌و مانه از بایرمونیخ و کوین دیبروینه ستاره منچستریونایتد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


* لئو مسی فوق ستاره سابق بارسلونا که خودش صاحب هفت توپ طلا است و امسال در این رده بندی جایی نداشت، در خصوص توپ طلا بنزما گفت: "بنزما از یک هشتم لیگ قهرمانان در هر بازی نقش اساسی داشت، فکر نمی‌کنم شکی در مورد کسب توپ طلای او وجود داشته باشد. چون حق اوست.

* کریم بنزما در خصوص کسب توپ ۲۰۲۲ فرانس فوتبال گفت: سفر فوتبالی من آسان نبود، برای من و خانواده‌ام سخت بود. برای اولین بار امروز اینجا هستم، از کارم راضی هستم. به راهم ادامه خواهم داد. می‌خواهم از هم تیمی‌هایم، مربی و رئیس بزرگم (پرز) تشکر کنم. این توپ طلای مردم است. توپ طلا یک جایزه فردی است اما در مجموع یک جایزه تیمی است. توپ طلا از کودکی رویای من بوده است. رونالدو نازاریو و زیدان همیشه برای من الگو بوده‌اند. متشکرم فلورنتینو، شما به من این فرصت را دادید که به رئال بیایم و از آن روز به من اعتماد کردید و همیشه از من حمایت کردید. از باشگاه لیون نیز تشکر می‌کنم، زیرا بدون آنها به رئال مادرید نمی‌رسیدم. البته از خانوادم هم تشکر می‌کنم. یک دوره در تیم ملی نبودم اما تسلیم نشدم، سخت بود ولی از لحاظ روحی قوی‌تر شدم."

کد خبر 612805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.