زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل را نداریم

نماینده شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل را از نظر نظر نیروی انسانی و تجهیزات نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه بیست و پنجم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری به رغم هشدارهای لازم پیش از سیل اخیر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات برای مقابله با این بلای طبیعی نتوانستیم مقابله کنیم.

وی گفت: همچنان مشکلات پا برجا است و به طور قطعی اتفاقات بدتری نیز با وجود نبود امکانات رخ خواهد داد، چرا که زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل یا هر بحران ناشی از بلایای طبیعی دیگری را در استان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نداریم.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در سیل اخیر طبق اعلام مدیریت بحران استان در مجموع بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان شامل کشاورزی، عشایری، شهرداری و دهیاری‌ها، مسکن، برق و راه خسارت وارد شده است که حجم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی بر اساس ارزیابی ۸۵ تیم اعزامی ۷۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: از خسارت ۷۱۵ میلیاردی به بخش کشاورزی، ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به بخش عشایری بوده، چهارمحال و بختیاری در حوزه عشایری پرخسارت‌ترین استان در سطح کشور به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با سیل اعلام شده است.

باقری اضافه کرد: در بخش کشاورزی از ۳۴۰ میلیارد تومان خسارت وارده از سیل حدود ۲۵۰۰ تن شیلات از بین رفته که ضربه سنگینی به استانی که رتبه اول ماهیان سردابی را در کشور دارد، وارد کرده است.

کد خبر 612649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.