حمل‌ونقل رایگان در اختیار معلولان قرار داده شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری بر اساس قانون موظف است، خدمات حمل‌ونقل رایگان به معلولان ارائه کند، اما تاکنون اقدامات زیادی در شهر توسط متولیان انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست‌خدایی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در هشتادوپنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد از افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهد و شهرداری بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان موظف است، خدمات حمل‌ونقل رایگان به این افراد ارائه کند.

وی افزود: تاکنون اقدامات مؤثری در شأن این گروه در سطح شهر توسط متولیان امر انجام نشده است و شهرداری بر اساس قانون حمایت از جامعه معلولان مکلف است، هرچه سریع‌تر اقداماتی جهت ارائه رایگان خدمات حمل‌ونقل برای این قشر فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به دلیل کمبود سرویس مدارس، خانواده‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای دوفوریتی در شورای اسلامی شهر تصویب شد که بر اساس آن شهرداری شیراز موظف است، هرچه سریع‌تر لایحه‌ای جهت ارائه خدمات سرویس‌دهی به کل مدارس استثنایی شیراز به شورای اسلامی شهر تقدیم کند.

خواست‌خدایی با اشاره به شرایط کودکان استثنایی، گفت: مدرسه دولتی «گل‌ها» تنها مدرسه کودکان جسمی_حرکتی دولتی در شهر شیراز محسوب می‌شود و شهرداری مکلف است به تعداد مورد نیاز وسیله حمل‌ونقل از جمله اتوبوس، مینی‌بوس یا ون به همراه راننده برای شیفت صبح و ظهر تا پایان سال تحصیلی فراهم کند، امیدوارم با انجام این اقدامات بخشی از مشکلات این قشر و خانواده‌هایشان رفع شود.

کد خبر 612641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.