احداث اولین جنگل شهری پشت‌بامی بریتانیا

منطقه سات ارک لندن در بریتانیا به‌زودی میزبان جنگل سبزی با ۱۲۵ درخت بالغ، ۱۰ هزار گل و هزار تن خاک خواهد بود که بستر آن به کاهش ۳۰ درصدی جریان روان‌آب‌ها و وقوع سیل کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سات ارک در نظر دارند به‌زودی احداث اولین جنگل سبز شهری پشت‌بامی بریتانیا را آغاز کنند که قرار است بر فراز ساختمانی اداری به مساحت ۴۳۰ هزار فوت مربع بنا شود. در واقع، جنگل سبز شهری بر بام ساختمان سابق دادگاه سلطنتی لندن در سات ارک احداث خواهد شد که برنامه‌ریزان از تغییر کاربری این سازه از اوایل سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده‌اند احداث بام‌باغ پس از نوسازی کامل ساختمان آغاز خواهد شد.

جنگل سبز سات ارک که «ریشه‌هایی در آسمان» نام دارد، فضایی به مساحت ۲۸۰ هزار فوت مربع را در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که قرار است بالکن‌هایی کاملاً سبز به مساحت ۴۶ هزار فوت مربع نیز از بخش خارجی سازه به آن افزوده شود. این فضای سبز علاوه بر پوشش‌های گیاهی برای افزایش تنوع زیستی، مکان‌هایی را نیز برای گرد هم آمدن مردم و لذت بردن از چشم‌انداز سبز آسمانی فراهم خواهد آورد. انتخاب درختان و گل‌های زینتی «ریشه‌هایی در آسمان» نیز با همکاری اعضایی از نهادهای مختلف مانند محیط زیست و معماران انجام خواهد شد تا پوشش سبزی با بیشترین سازگاری با اقلیم اطراف پرورش داده شود و بیشترین کمک را به حفظ اکوسیستم کند.

احداث اولین جنگل شهری پشت‌بامی بریتانیا

معماران ریشه‌هایی در آسمان ادعا کرده‌اند که بام سبز سازه جدید را به‌گونه‌ای طراحی خواهند کرد تا از آن، الگویی برای احداث جنگل‌های شهری مشابه در سایر نقاط بریتانیا و جهان به وجود بیاورند. این باغ در حمایت از نهادهایی که در پی یافتن راه‌هایی برای افزایش پایداری در محیط خود هستند موفق عمل خواهد کرد، ضمن این‌که استراتژی مقابله با وقوع سیل را از طریق جذب روان‌آب‌ها به خاک موجود در باغ به شهرهای جهان نشان خواهد داد.

جالب است بدانید که معماران پروژه «ریشه‌هایی در آسمان» ادعا کرده‌اند که از فولاد بازیافتی از سازه‌های تخریب شده برای احداث باغ بهره خواهند گرفت که این اقدام به سهم خود می‌تواند در رونق اقتصاد مدور نقش مهمی ایفا کند.

احداث اولین جنگل شهری پشت‌بامی بریتانیا

کد خبر 612637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.