آمادگی شهرداری مشهد برای همکاری با شهرهای ترکیه

شهردار مشهد از آمادگی شهرداری این کلان‌شهر برای همکاری‌های تجاری و فرهنگی با شهرهای بزرگ ترکیه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در دیدار با فاتح توپچو، سرکنسول ترکیه در مشهد، اظهار کرد: ایران و ترکیه دارای فرهنگ بسیار قدیمی هستند و مردم دو کشور ارتباطات تاریخی و علاقه زیادی به یکدیگر دارند، از سوی دیگر بسیاری از مردم ایران به زبان ترکی صحبت می‌کنند و این قرابت معنایی زیادی ایجاد کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در دوره مدیریتی «توپچو» روابطی بین شهرداری مشهد و شهرهای بزرگ ترکیه ایجاد شود، شهرداری مشهد نیز از این ارتباط استقبال می‌کند، زیرا ایران و ترکیه سوابق همکاری، مشترکات و اهداف یک‌سویی با یکدیگر دارند و این امر قرابت معنایی زیادی ایجاد کرده است.

شهردار مشهد افزود: سه پیشنهاد را مطرح می‌کنیم و در صورت صلاحدید می‌توانید روی این پیشنهادها تأمل و بررسی کنید تا در دیدارهای آینده بتوانیم گفت‌وگوهای دقیق‌تری در این زمینه‌ها داشته باشیم؛ محور نخست توسعه گردشگری بین دو کشور است؛ چراکه سالانه تعداد زیادی گردشگر ایرانی و ترک بین این دو کشور رفت‌وآمد می‌کنند و امیدواریم بتوانیم این فضا را گسترش دهیم تا گردشگران بیشتری به مشهد مشرف شوند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم همکاری در عرصه‌های اقتصادی به‌ویژه در زمین مسکن و ساختمان است، مشهد شهر خوبی برای سرمایه‌گذاری است و ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

ارجائی پیشنهاد سوم را توسعه روابط فرهنگی دانست و گفت: پیشینه فرهنگی دو کشور ایجاب می‌کند که روابط فرهنگی بیشتری داشته باشیم؛ هفته‌های فرهنگی مشترک بین ایران و ترکیه می‌تواند مناسبات خوبی بین این دو کشور باشد، لذا به‌زودی مراسمی به مناسبت روز دیپلمات برگزار خواهد شد که از سرکنسول و سفیر ترکیه دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کند.

کد خبر 612631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.