مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max + لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه انرژی خود را بیشتر بر ساخت و عرضه گوشی‌های رده بالا معطوف کرده‌اند. سامسونگ که یکی از شرکت‌های شناخته شده در ساخت گوشی‌های همراه است نیز گوشی‌های سری S که از محصولات میان رده و رده بالای این شرکت است را با کیفیتی خوب به بازار عرضه کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max پرداخته شده است.

مقایسه سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max از نظر دوربین

iPhone 13 Pro Max

Galaxy S22 Ultra

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز تله فتو

۱۲ مگاپیکسل

۱۰ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

لنز تله فتو

۱۰ مگاپیکسل عادی

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

۴۰ مگاپیکسل

Galaxy S22 Ultra مجهز به دوربین چهارگانه واید، اولتراواید و دو تله‌فتو است؛ Galaxy S22 Ultra دارای لنزهای ۱۰۸، ۱۲، ۴۰ و دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی خود است و از پنج حالت عکاسی خودکار، فیلم‌برداری، پرتره با افکت بوکه، پانوراما و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی Galaxy S22 Ultra با دیافراگم f/1.8 به عنوان دوربین اصلی این گوشی شناخته شده است و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزه‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد. عکس‌های اولتراواید Galaxy S22 Ultra توسط لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای ثبت شده است و کیفیت قابل قبولی دارد.

Galaxy S22 Ultra برای ثبت تصاویر پرتره از دو لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که دیافراگم f/4.9 داشته و زوم اپتیکال ۱۰ برابری انجام خواهد داد. همچنین Galaxy S22 Ultra مجهز به یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز به فوکوس خودکار با میدان دید ۸۰ درجه‌ای است که حداکثر با وضوح 4K با ۶۰ فریم در ثانیه قادر به فیلم‌برداری خواهد بود.

در مقابل iPhone 13 Pro Max دارای سه لنز فوکوس خودکار با دیافراگم f/1.8 و دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که به ترتیب اولتراواید، واید و تله‌فتو هستند و دیافراگم f/1.8، f/1.5 و f/1.8 دارد. این گوشی از قابلیت‌هایی نظیر عکس‌های پانوراما، فوکوس، پرتره و ماکرو است.

Photographic Styles یکی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید معرفی شده برای این سری است که از طریق آن سلایق و ترجیحات فردی افراد در فرآیند شکل‌گیری و ساخت تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت باید پیش از گرفتن عکس از بین چهار استایل در دسترس در منوی تصویربرداری (همچون Rich Contrast برای ظاهری پر رنگ‌تر و یا Vibrant برای ظاهری برجسته‌تر) یکی را انتخاب کرد و المان‌های هریک را به دلخواه تغییر داد این استایل به‌صورت مجزا ذخیره شده و می‌توان آن را به دلخواه به دیگر تصاویر نیز اعمال کرد.

قابلیت‌های ویدئویی دوربین‌های این مجموعه نیز در سطح بالایی قرار داشته و بار دیگر به گفته اپل «پیشرفته‌ترین ویژگی‌های ویدئویی» را عرضه می‌کنند. پشتیبانی از برداشت ویدئوی Dolby Vision HDR همچنان در لیست امکانات این سری است و برخی امکانات جدید از جمله برداشت ویدئوی ماکروی اسلوموشن با دوربین اولتراواید و زوم سه برابری در حین فیلم‌برداری با دوربین تله‌فتو نیز به امکان قبلی این مجموعه افزوده شدند. حالت سینمایی یا Cinematic mode دیگر ویژگی جالب توجه این مجموعه است که قابلیت‌های متفاوتی را برای برداشت ویدئوهای سینمایی در دسترس قرار داده است؛ در این حالت امکان تغییر افکت عمق میدان و میزان بوکه تصویر و محل فوکوس حتی بعد از گرفتن ویدئو نیز فراهم است که به گفته اپل برای اولین بار در یک گوشی هوشمند دیده می‌شود.

مقایسه Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

iPhone 13 Pro Max

Galaxy S22 Ultra

چیپست

Apple A15 Bionic (5 nm)

Exynos 2200

پردازنده گرافیکی

Apple GPU (5-core graphics)

Xclipse 920 - EuropeAdreno 730 - ROW

سیستم عامل

iOS 15

اندروید ۱۲

رابط کاربری

One UI 4.1

تنوع حافظه

۱، ۶/۵۱۲، ۶/۲۵۶، ۶/۱۲۸

۱۲۸/۱T، ۱۲۸/۵۱۲، ۱۲۸/۲۵۶، ۸/۱۲۸

Galaxy S22 Ultra مجهز به تراشه چهار نانومتری Exynos 2200 است؛ S22 Ultra با هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ارائه شده است پرچم‌دار جدید سامسونگ در زمینه حافظه داخلی، متنوع‌تر از مدل قبل عمل کرده است به گونه‌ای که S22 Ultra با ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و یا یک ترابایت حافظه به بازار عرضه شده است، باید به این نکته اشاره کرد که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دستگاه تنها با حافظه رم هشت گیگابایتی عرضه شده است.

iPhone 13 Pro Max مجهز به تراشه پنج نانومتری Apple A15 Bionic است که در آن از دو هسته سطح بالا (Hige Performance cores) و چهار هسته رده پایین‌تر (High Efficiecy cores ) استفاده شده و ISP، انکودر و دیکودرهای ویدئویی و موتور پردازش عصبی جدیدی در آن وجود دارد.

در ساختار A15 Bionic حاضر در iPhone 13 Pro Max از گرافیک پنج هسته‌ای جدیدی استفاده شده که اپل آن را قدرتمندترین گرافیک خود در این سطح قلمداد می‌کند. اپل این گرافیک را ۵۰ درصد سریع‌تر از رقبای پیشروی آن می‌داند و حتی پا را فراتر گذاشته و این گرافیک را واجد سریع‌ترین پرفورمنس در بین تمامی گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است که نه تنها در بازی‌های پیشرفته بلکه برای اجرای ویژگی‌های مدرن دوربین از جمله Apple ProRaw و برداشت ویدئوی 4K Dolby Vision نیز ابزار کارآمدی خواهد بود. این مدل علاوه بر سه حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای نخستین‌بار با حافظه یک ترابایتی نیز به بازار عرضه شده است.

از نظر سیستم عامل Galaxy S22 Ultra به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI 4.1 پشتیبانی می‌کند در حالی که iPhone 13 Pro Max به صورت پیش‌فرض IOS 15 را اجرا می‌کند.

مقایسه Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max از نظر صفحه نمایش

iPhone 13 Pro Max

Galaxy S22 Ultra

نوع نمایشگر

Super Retina XDR

Dynamic AMOLED 2X

سایز

۶.۷

۶.۸

رزولوشن

۱۲۸۴×۲۷۷۸

۱۴۴۰×۳۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۵۸ پیکسل در هر اینچ

۵۰۰ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در ساخت نمایشگر مدل Galaxy S22 Ultra از نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است که وضوح +QHD، لبه‌های خمیده و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بسیار با کیفیت دارد و حس خیلی خوبی را به کاربران منتقل می‌کند در مقابل iPhone 13 Pro Max از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super Retina XDR استفاده کرده است که از کیفیت بالاتری نسبت به Galaxy S22 Ultra برخوردار است.

رزولوشن نمایشگر سامسونگ Galaxy S22 Ultra، ۱۴۴۰×۳۰۸۰ پیکسل داشته که این مقدار در iPhone 13 Pro Max به ۱۲۸۴×۲۷۷۸ از نوع ProMotion می‌رسد.

مقایسه Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max از نظر طراحی ظاهری

iPhone 13 Pro Max

Galaxy S22 Ultra

ابعاد

۱۶۰.۸x۷۸.۱x۷.۷ میلی‌متر

۱۶۳.۳×۷۷.۹×۸.۹ میلی‌متر

وزن

۲۴۰ گرم

۲۲۸ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

Galaxy S22 Ultra از کاوری با لبه‌های خمیده در بخش پشتی استفاده می‌کند که لنزهای دوربین در آن به‌جای قرار گرفتن در محوطه بزرگ و نه‌چندان زیبایی که بخش بزرگی از کناره سمت چپ بالا را اشغال کرده‌اند حالا به‌صورت مجزا از هم طراحی شده و فرم مدرن‌تری را به‌نمایش گذاشته‌اند. این قسمت همان‌طور که اشاره شد با پوشش مقاومی از جنس +Gorilla Glass Victus در برابر صدمات و آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌شود.

در طرف دیگر نوار پیرامون دستگاه در مدل iPhone 13 Pro Max از فولاد ضد زنگ ساخته شده که اپل آن را در گرید جراحی یا surgical-grade stainless steel می‌نامد. این نوارها در یک فرآیند فیزیکی رسوب بخار قرار گرفته تا علاوه بر دست یافتن به ظاهر کاستوم مورد نظر اپل در برابر ساییدگی و خوردگی نیز مقاومت پیدا کنند.

از نظر ابعاد Galaxy S22 Ultra اندکی بزرگ‌تر از iPhone 13 Pro Max است، اما به لحاظ وزن iPhone 13 Pro Max سنگین‌تر از Galaxy S22 Ultra است، بزرگی نمایشگر هر دو گوشی ۱۲ اینچ با یکدیگر تفاوت دارد.

مقایسه Galaxy S22 Ultra و Phone 13 Pro Max از نظر باتری

iPhone 13 Pro Max

Galaxy S22 Ultra

ظرفیت

چهار هزار و ۳۵۲ میلی‌آمپر

پنج هزار می‌آمپر

فست شارژ

۲۷ وات

۴۵ وات

یکی از تفاوت‌های Galaxy S22 Ultra با iPhone 13 Pro Max ظرفیت باتری دو گوشی است. Galaxy S22 Ultra از باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره گرفته است در مقابل iPhone 13 Pro Max مجهز به یک باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی است و در حالت کاربری عمومی ۲۸ ساعت جوابگو است و می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ شود.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max

تا اینجا به مقایسه Galaxy S22 Ultra با iPhone 13 Pro Max از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هرکدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 612552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.