هیاتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به زندان اوین می‌رود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جزئیات اتفاقات زندان اوین و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر، هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از این زندان اعزام شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه امروز _یکشنبه بیست و چهارم مهرماه_ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات شب گذشته زندان اوین، اظهار کرد: در این جلسه به اتفاقات زندان اوین پرداخته شد؛ همچنین نماینده کمیسیون که در جلسه شورای امنیت شرکت کرده بود گزارشی ارائه کرد و البته این موضوع جزئیاتی دارد که نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

وی افزود: مقرر شد در آینده هیاتی برای بازدید از زندان اوین از سوی کمیسیون تعیین و اعزام شوند، البته پیش‌تر نیز کمیسیون امنیت ملی از این زندان بازدید داشته و بازدید جدید می‌تواند به تکمیل اطلاعات اعضای کمیسیون کمک کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسه امروز، طرح تشکیل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را مورد بررسی قرار داد و در بررسی ماده یک این طرح و پس از آنکه بند «الف» آن در جلسه گذشته به تصویب رسید بندهای «ب» و «پ» را مورد بررسی قرار داد و پس از استماع نظرات موافقین و مخالفین بندهای پیشنهادی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: براساس این بندها، سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه وظیفه پیشگیری و مقابله با برنامه‌های تطمیع، فشار و فریب علیه مقامات و کارکنان این قوه را برعهده خواهد داشت و همینطور موضوع مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های خرابکاری در این قوه با هماهنگی وزارت اطلاعات توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

عمویی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این طرح در کمیسیون ادامه خواهد داشت و بررسی ۵ ماده این طرح به چندین جلسه زمان نیاز دارد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 612516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.