شهردار تبریز: به بهانه حفظ بافت تاریخی شهر را متروکه نکنیم

شهردار تبریز گفت: بهانه حفظ بافت تاریخی باعث تبدیل چند هکتار از اراضی شهر به خرابه، ترک این محلات و افزایش مساحت اماکن متروکه شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در نودودومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: معتقد به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی شهر هستیم و در این راستا خانه ستارخان و مقبره‌الشعرا را حفظ می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حریم درجه یک، باید ضوابط رعایت شود، اما این ظلم را در حق شهروندان تبریز نمی‌کنیم که ضوابطی برای آنها تعریف شود که بیش از دو طبقه حق ساخت نداشته باشند، افزود: اگر مردم از فضای بازار خارج شوند، بازار معنا پیدا نمی‌کند و لطمه می‌بیند.

شهردار تبریز تصریح کرد: بعضی از نظرات کارشناسان باعث شده است تا اراضی ما تبدیل به خرابه شود و این موضوع به یکی، دو مورد محدود نیست؛ به عنوان مثال وضعیت خانه باقرخان، پشت خیابان امام (ره) در شأن تبریز نیست.

وی ادامه داد: شأن تبریز این نیست که ما چند هکتار از اراضی را به بهانه حفظ بافت تاریخی به خرابه تبدیل کنیم، پیشنهاد ما این است که ضوابط در جوار اماکن تاریخی درجه یک را حفظ کنیم و در بحث منظر زیاد سخت‌گیری نکنیم.

کد خبر 612477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.