لایروبی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و مسیل‌های مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از لایروبی ۲۸۵ هزار متر از کانال‌ها و مسیل‌های سرپوشیده جمع‌آوری آب‌های سطحی در این کلان‌شهر طی شش ماهه نخست سال‌ جاری خبر داد.

سیدمحسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های سرپوشیده و روباز جمع‌آوری آب‌های سطحی، به دلیل نقش مهمی که در کنترل سیلاب و حرکت روان‌آب‌های سطحی به هنگام بارش دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است و در حال حاضر در شهر مشهد به صورت مداوم و بدون توقف در تمام طول سال در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۸۵ هزار متر از کانال‌ها و مسیل‌های شهری در سطح مناطق به صورت کامل لایروبی شده است که از این تعداد حدود ۶۳ درصد به صورت کامل مکانیزه و ۳۷ درصد به صورت سنتی لایروبی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به نبود تناسب لازم میان ظرفیت بعضی از کانال‌های موجود در سطح شهر با بارش‌های احتمالی و به جهت برنامه‌ریزی پیشگیرانه در مقابل آب‌گرفتگی‌های احتمالی در هنگام بارش، از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۳ چاه جاذب نیز در سطح مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد حفر شده است تا هنگام بارش‌های جدید با افزایش نفوذپذیری سطح زمین میزان آب‌گرفتگی‌ها را به طور مطلوبی کاهش دهد.

کد خبر 612469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.