راه‌حل رفع مشکلات را در داخل کشور پیدا کنیم/ تلاش دشمنان بر وحدت‌شکنی بین مسلمانان

یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خواسته بحق و اعتراض افراد نباید با دشمن مخرج مشترک داشته باشد، ‌گفت: دشمن از این فرصت سوءاستفاده می‌کند و با ضریب دادن به آن موجب به هم ریختگی کشور می‌شود که نتیجه‌ای جز کشته شدن برخی افراد بی‌گناه، از بین رفتن بیت‌المال مسلمین و تضعیف اتحاد در جامعه ندارد.

حجت الاسلام محمد پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت وحدت در جهان اسلام اظهار کرد: یکی از امورات ضروری در دنیا و جهان اسلام وحدت است که همه قدرت‌ها و دولت‌ها به دنبال آن هستند که با استفاده از فرصت پیوستن کشورها به خود، قدرتی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در هفته‌های اخیر افزود: دشمن در روز نخست در گذشت دختر جوان، فرصتی مهیا برای حمله و به هم زدن اتحاد کشور دید و تلاش کرد که این بار بین اقوام بزرگ ایرانی بین اقوام کرد و بلوچ اختلاف اندازد و با تحریک آنها کشور را چند تکه و چند پارچه کند که هوشیاری رهبر انقلاب و امتی که پای کار انقلاب بودند مانع از این وقوع خطر برنامه‌ریزی چند ساله دشمنان شد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه در این برهه حساس قصد و هدف دشمن نه خدمت و کمک به حل مشکلات بلکه ضربه زدن به کشور است، گفت: آنها به صراحت اعلام می‌کنند که از بین بردن کشور و نظام و اسلام در رأس کارهای آنها است و حتی اگر در ظاهر بخواهند چنین شعارهای عوام‌فریبانه و ظاهر سازانه‌ای را سر دهند باز هم قصدشان به هم زدن نظم و امنیت کشور است که نه تنها کسی از این شرایط سودی نمی‌برد بلکه فراتر از یک قوم و گروه و همه کشور از این ناامنی آسیب می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خواسته بحق، اعتراض و گلایه‌ای وجود دارد، نباید به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دشمن مخرج مشترک داشته باشد زیرا دشمن از این فرصت سوءاستفاده می‌کند و با ضریب دادن به آن و موجب به هم ریختگی کشور می‌شود که نتیجه‌ای جز کشته شدن برخی افراد بی‌گناه، از بین رفتن بیت‌المال مسلمین و تضعیف اتحاد در جامعه اسلامی ندارد.

حجت‌الاسلام پیرهادی کارکرد اصلی اتحاد در جامعه را ایجاد یکدلی، یکرنگی، یکدستی، در کنار هم بودن و شناخت دشمن دانست و ادامه داد: هر مشکل و موضوعی که وجود دارد راه‌حل آن‌را باید درون خانواده خود پیدا کنیم، به دشمنی که چشم دیدن هیچ‌یک از اعضای این خانواده را ندارد، فرصت ندهیم و تلاش کنیم با همت و حضور جوانان در صحنه دشمن را کنار بزنیم و ایران را آباد کنیم.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اهمیت ایجاد وحدت بین مسلمانان افزود: در ادیان گذشته نیز موضوع وحدت از اهمیت زیادی برخوردار بوده است زیرا عامل همه گرفتاری‌ها از تفرقه و اختلافی است که دشمنان برای زمین زدن و از بین بردن کشورهای مسلمان از آن استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی پیروزی انقلاب اسلامی را عامل وحدت شیعه و سنی در ذیل حاکمیت اسلام و ولایت فقیه دانست و گفت: این حکومت به خاری در چشم دشمنان تبدیل شد و آن‌ها تنها راه برای ضربه زدن به این نظام را آسیب به وحدت از طریق ایجاد اختلاف بین مذاهب و اقوام مختلف دیدند، بنابراین توجه به وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به آیات قرآن، راه برقراری وحدت را همبستگی حول محور خداوند دانست و یادآور شد: انسان‌ها و امت‌های مسلمان برای ایجاد وحدت باید منیّت و خودخواهی را کنار بگذارند و حول محور الهی گرد هم جمع شود، در حالی‌که استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ با محویت منافع خود اتحادی را شکل داده‌اند که به تدریج امت‌های دیگر متوجه شدند با کمک به آنها نقش گاو شیرده را بازی می‌کنند.

اصل اول؛ احترام به مذاهب و مقدسات

حجت‌الاسلام پیرهادی موضع جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب را دفاع از مظلوم دانست و ادامه داد: دفاع از مظلوم موضع همیشگی ایران درباره مسئله فلسطین، امت‌های مظلوم منطقه و حتی جهان موضع دفاع از مظلوم بوده است، حتی در صورت لزوم منافع مظلومان و مستضعفان عالم که دفاع از آنها شعار انقلاب اسلامی و قرآن بوده در رأس قرار می‌گیرد.

وی یکی از نیازهای ضروری جهان اسلام را اتحاد بین ملت‌های مسلمان دانست و گفت: مسلمانان شیعه و سنی باید عواملی را که موجب تفرقه، دو دستگی و دودلی می‌شود و سد عظیم اسلام و مسلمانان را دچار آسیب و خدشه می‌کند کنار بگذارند و با آگاهی از برنامه‌های دشمنان برای شکستن این صف اتحاد مسلمانان، نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنند.

این کارشناس مذهبی یکی از اصول مهم وحدت را احترام به مقدسات و مذاهب معرفی کرد و افزود: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود بر اهمیت این موضوع تاکید کردند البته هر کسی در صورت نیاز باید از مقدسات خود دفاع کند اما توجه کنیم در مقام عمل که دشمن مشترک استکبار جهانی، کشورهای غاصب و فتنه‌گر به دنبال به هم زدن امنیت و آرامش ما هستند و نباید به این تفاوت‌ها تکیه کنیم.

وی با اشاره به تهدیدها و چالش‌های اثرگذار در موضوع اتحاد مسلمانان خاطرنشان کرد: نخستین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، فتنه‌گری قدرت‌های بزرگ است که اگر مستضعفان و مظلومان عالم شامل مسلمانان و غیرمسلمانان حول محور خداوند یعنی ارزش‌های آسمانی، الهی و انسانی دور هم جمع شوند، قدرت‌های بزرگ نیز ناچار به تسلیم خواهند بود.

حجت‌الاسلام پیرهادی وحدت را عامل قدرت مسلمانان و به هم خوردن نقشه‌های مستکبران دانست و گفت: این موضوع مستکبران را عصبانی می‌کند به همین دلیل برای از بین بردن اتحاد و یکپارچگی مسلمانان تلاش می‌کنند در چنین شرایطی اعتماد به دشمنان جایز نیست حتی اگر آنها به ظاهر و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دستی پیش آورند که دستکشی زیبا به دست دارد اما پولادین است که قصد شکستن و ضربه زدن دارد.

وی از دیگر تهدیدهای شکسته شدن صف اتحاد مسلمین را خطاهای افراد جاهل در مذاهب مختلف و برخی افراد تندرو دانست و ادامه داد: لازم است که از خطاهای این افراد جاهل و تندرو که موجب به هم خوردن اتحاد مسلمین می‌شوند جلوگیری کرد تا روز به روز بر قدرت مسلمانان در مبارزه با استکبارستیزی افزوده شود.

کد خبر 612466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.