تدوین ۱۲ بسته حمایتی در حوزه شهرسازی تبریز برای جذب سرمایه‌گذار

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: ۱۲ بسته حمایتی در حوزه شهرسازی و معماری این شهر برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تدوین و در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ارائه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، محمد عزتی اظهار کرد: بسته‌های حمایتی ویژه سرمایه‌گذاری از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با شعار «در مسیر جاده ابریشم؛ تبریز کانون سرمایه‌گذاری» تدوین شده است و در قالب این بسته‌ها از سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها از جمله شامل سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی از جمله تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر در ضوابط طرح تفصیلی و مصوبات بعدی کمیسیون ماده ۵، تسهیلات برای مالکان املاک و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی کلان‌شهر تبریز و تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در قالب این بسته‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای مراکز اقامتی و هتل‌ها، احداث شهربازی‌های روباز و سرپوشیده، احداث پارکینگ‌ها، تبدیل ساختمان‌های موجود به هتل آپارتمان، احداث اتاق مادر و کودک و بازیکده در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب بسته‌های حمایتی تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای مسکونی مجتمع و مسکونی غیرمجتمع، اعمال ۵۰ درصد تخفیف در عوارض برای نوسازی پاساژها و ساختمان‌های تجاری قدیمی و فرسوده سطح شهر و در حوزه فرهنگی و اجتماعی در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

عزتی ادامه داد: شهرداری تبریز آماده است تسهیلات گوناگونی در راستای اجرای پروژه‌های شهری ارائه دهد و از سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه شهر دعوت به همکاری می‌کند.

کد خبر 612436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.